۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
آمادگی تهران برای اعلام احیای برجام

نماینده ایران در سازمان ملل: آماده‌ایم مذاکرات وین را از سر بگیریم و حتی نشست وزیران را در اسرع وقت ترتیب دهیم تا احیای برجام را اعلام کنیم.

فردای اقتصاد: حسین امیر عبداللهیان، وزیرامورخارجه کشورمان با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در منطقه بحرالمیت اردن دیدار کرد.
به گزارش «ایرنا» در این دیدار علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده مذاکرات ایران و ۱+۴ ایران نیز حضور دارند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته به منظور شرکت در اجلاس «بغداد ۲» وارد امان، پایتخت اردن شده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به دیدار خود با وزیر امورخارجه ایران گفت: توافق کردیم که ارتباطات را باز نگه داریم و برجام را بر اساس مذاکرات وین بازگردانیم.
به گزارش ایسنا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از این دیدار در حساب کاربری خود در توئیتر پیامی منتشر و این ملاقات را ضروری ارزیابی کرد.
او در همین باره نوشت: «در بحبوحه وخامت روابط میان ایران و اتحادیه اروپا دیداری ضروری با حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران در اردن داشتم.»
بورل اضافه کرد: «توافق کردیم که مجرای ارتباطی را باز نگه داریم و برجام را بر اساس گفت‌وگوهای وین احیا کنیم.»

آمادگی تهران برای ازسرگیری مذاکرات

همزمان سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: «اگر آمریکا واقعاً خواهان احیای برجام است، باید تنها بر دیپلماسی تکیه کند. آماده‌ایم مذاکرات وین را از سر بگیریم و حتی نشست وزیران را در اسرع وقت ترتیب دهیم تا احیای برجام را اعلام کنیم.»
پیشتر و در روز دوشنبه، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در سومین مجمع گفتگوهای تهران با اشاره به مذاکرات هسته‎‌ای گفت: «آمریکا از سویی امروز صحبت از مذاکرات هسته‌ای و رسیدن به گام‌های نهایی توافق می‌کند و از سوی دیگر از ایجاد ناامنی و بی‌ثبات کردن ایران حمایت می‌کند. این سیاست ریاکارانه باید پایان یابد و اگر چنین شود و ایالات‌متحده واقع بینانه و در مسیری عملی و واقعی به دنبال رسیدن به توافق و بازگشت به تعهدات خود در برجام باشد، ایران نیز آمادگی دارد، از مسیر گام‌های پایانی توافق برای رفع تحریم ها و بازگشت همه طرف ها به تعهدات، استقبال کند.»
دیروز همچنین کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی هم گفت که ایران آمادگی دارد به تعهدات برجامی خود بازگردد.
وزیر امور خارجه دولت اصلاحات اضافه کرد: «ایران آمادگی دارد که به تعهدات برجامی بازگردد و تاکنون بسیاری از معضلاتی که در مذاکرات بوده، حل شده و تنها مسئله پادمان باقی مانده‌است. مسئله‌ای که از گذشته مانده و در اختیار آژانس قرار دارد و امیدواریم که سفری کارشناسان آژانس به ایران دارند، موجب حل شدن این مسائل شود و برجام به نتیجه برسد.»

هیاتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز یکشنبه وارد تهران شد و دیروز تهران را ترک کرد.

پیشتر، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات‌متحده در سازمان ملل متحد اخیرا در گفت‌وگویی با شبکه خبری «الجزیره» در موضعی جدید و متفاوت درباره احیای برجام تاکید کرد که مساله توافق هسته‌ای به طور کامل جدای از مساله اعتراضات در ایران است.

برای جزییات بیشتر کلیک کنید:
تبادل سیگنال‌های برجامی بین تهران و واشنگتن
فوری/ مذاکرات برجامی آغاز شد؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار