۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
خودروهای دپویی راهی بازار شدند؟

برخی گزارش‌های میدانی حاکی از ورود بعضی خودروهای دپویی مردم از پارکینگ‌ها به بازار و افزایش تعداد آگهی‌های فروش خودرو است.

فردای اقتصاد: با بهبود انتظارات نسبت به احیای توافق هسته‌ای و ریزش قیمت در بازارهایی همچون ارز و سکه، حالا گزارش‌ها حاکی از افزایش تعداد آگهی‌های فروش خودرو و همچنین ورود برخی خودروهای احتکارشده در سال‌های گذشته به بازار است.

بازار خودرو در سال‌های گذشته تحت تاثیر کمبود تولید داخلی و ممنوعیت واردات رشدهای عجیب قیمت را تجربه کرد و به پناهگاهی برای پول‌های خرد تبدیل شد. در واقع برخی از آن دسته سرمایه‌گذاران سنتی که با بازار سهام آشنا نبودند، نقدینگی کافی برای ورود به بازار ملک نداشتند و به واسطه نرخ سودهای حقیقی منفی تمایلی به سپرده‌گذاری در بانک نداشتند، بازار خودرو را برای سرمایه‌گذاری مناسب تشخیص می‌دادند. به این ترتیب، شاهد حدودا ۲۰ برابر شدن قیمت خودرویی همچون پراید از ابتدای دهه ۹۰ تا کنون هستیم.

حال با جدی‌تر شدن شانس احیای برجام و کاهشی شدن قیمت خودروها، برخی گزارش‌های میدانی حاکی از ورود برخی خودروهای دپویی سرمایه‌گذاران از پارکینگ‌ها به بازار است. در همین حال، تعداد آگهی‌های فروش خودرو نیز روندی صعودی به خود گرفته است.

خودروهای دپویی راهی بازار شدند؟
تصویری از یک آگهی فروش تعدادی خودرو / از توییتر امیرحسین برخورداری، خبرنگار

شاخص قیمت خودروهای داخلی بورسان هم امروز افت ۰.۴ درصدی داشت و به کمتر از ۱۰۰ (۹۷.۶۷) رسید. خودروهای با بیشترین افت قیمت (به لحاظ درصدی) عبارت بودند از:

۱- پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC که با افت ۱.۶ درصدی به ۴۸۸ میلیون تومان رسید.

۲- کوییک اتوماتیک ۱.۳ درصد (۴.۵ میلیون تومان) کاهش را تجربه کرد و به ۳۰۸ میلیون تومان رسید.

۳- پژو پارس سال با ۰.۸ درصد (۲.۵ میلیون تومان) کاهش، ۳۱۲.۵ میلیون تومان قیمت خورد.

۴- دنا پلاس توربو با کاهش ۰.۶ درصدی (۳ میلیون تومانی) به قیمت ۴۸۱ میلیون تومان معامله شد.

ساینا دنده‌ایS  با ۰.۷ درصد و رانا پلاس پانوراما با ۰.۶ درصد کاهش قیمت نیز در رده‌های بعدی قرار داشتند.

خودروهای دپویی راهی بازار شدند؟
قیمت خودروهای داخلی و چینی امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

قیمت چینی‌های لوکس ریخت

شاخص قیمت خودروهای چینی بورسان که سبدی از خودروهای چینی با بیشترین تعداد معامله را رصد می‌کند امروز تقریبا بدون تغییر بود، اما برخی خودروهای چینی لوکس‌تر با افت قیمت مواجه شدند. برای مثال فونیکس تیگو ۷ پرو ۲.۳ درصد، کی‌ام‌سی T۸ ۰.۹ درصد، دیگنیتی ۰.۷ و فیدلیتی ۰.۴ درصد کاهش را تجربه کردند.

پذیرش ۴ خودروی سواری جدید در بورس کالا

دیروز ۸ خودروی جدید از ۶ گروه خودروسازی برای عرضه در بورس کالا پذیرش شدند. به این ترتیب، تعداد خودروهای بورسی شده قرار است به ۱۵ عدد برسد. از این ۸ خودروی جدید، ۴ خودرو در دسته سواری‌ها قرار می‌گیرند شامل هایما S۷ و S۵ از گروه ایران خودرو، لاماری ایما از گروه آرین پارس موتور و دایون y۵ از گروه خودروسازی ایلیا.

چهارشنبه هفته جاری نخستین عرضه خودرو در بورس کالا پس از مصوبه شورای عالی بورس، با عرضه خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی گروه بهمن آغاز می‌شود. در این خصوص بخوانید: سود خرید دیگنیتی و فیدلیتی از بورس کالا چقدر است؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار