تنش آبی در ۲۷۰ شهر کشور

اسپرسو بورسان دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱؛ آنچه سرمایه‌گذاران باید بدانند
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
تنش آبی در ۲۷۰ شهر کشور

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

فردای اقتصاد: تهران در روز یکشنبه همچنان در مدار منفی دنبال شد اما مقداری از فشار عرضه‌ها کاسته شد. شاخص کل با افت ۲۶،۱۲۱ واحدی (معادل ۱.۶۴ درصد) از ابرکانال ۱‌.۶ میلیون واحدی فاصله‌اش افزایش یافت و در نهایت عدد یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی را در پایان روز معاملاتی گذشته ثبت کرد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است نیز شرایط بهتری داشت و با افت ۰.۹۹ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد سهام نیز در روز کاری گذشته به کانال ۸ هزار میلیارد تومانی سقوط کرد و در نهایت عدد ۸،۱۸۱ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، شیمیایی و فلزات اساسی و در بین نمادها خودرو، خگستر و وسدید بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

در روز یکشنبه خروج پول اشخاص حقیقی از بازار سهام را شاهد بودیم و حدود ۸۴۶ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خاور و خودرو بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای بوعلی و فارس داشتند.

رئیس مجلس: تغییر رئیس کل بانک مرکزی ضرورت اجتناب ناپذیر بود/درباره سیاست رییس جدید بانک مرکزی نکاتی وجود دارد که به ایشان منتقل خواهم کرد/ بهترین راه ایجاد آرامش معیشتی، ارائه کالاهای اساسی با کالابرگ الکترونیک است.

درحالی که هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن امسال، حدود یک هفته قبل ۱۰۸ هزار تومان قیمت داشت، اکنون قیمت این اوراق به بیش از ۱۲۰ هزار تومان رسیده است./ ایسنا

بورس کالا با صدور اطلاعیه ای از فرآیند تحویل قراردادهای اختیار معامله سکه طلا سررسید دی ۱۴۰۱ خبر داد.

روز گذشته در جلسه هیات پذیرش بورس کالای ایران ۱۹هزار دستگاه از محصولات چانگان از سوی خودروسازی سایپا و ۲هزار و ۱۴۰دستگاه از محصولات کیا از سوی شرکت کوشا خودرو نگین به عنوان نخستین خودروهای وارداتی در بورس کالا پذیرش شدند؛ همچنین محصولات گروه «دنا» از سوی شرکت ایران خودرو برای عرضه در بورس کالا پذیرش شد.

بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه با عنوان جدید مالیات بر سوداگری و سفته بازی روز یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و رای گیری در خصوص اصل ماده یک این طرح به تصویب رسید. ماده دو این طرح نیز به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

در لایحه بودجه سال 1402مقرر شده است 15هزار میلیارد تومان از سهام شرکتهای دولتی برای حمایت از سهامداران خرد در برابر مخاطرات بازار سرمایه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واگذار شود.

در معاملات دیروز خودرو در بورس کالا، ۴۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی با قیمت پایانی ۴۰۰ میلیون تومان به فروش رفت که قیمت این خودرو با احتساب هزینه های جانبی و مالیات به ۴۵۶ میلیون تومان می رسد.

وزارت بهداشت: هوای پایتخت در شرایط بسیار ناسالم است. در ایستگاه‌های منطقه ۴ و منطقه ۱۵ شاخص کیفیت هوا بالاتر از ۲۰۰ است. غلظت ذرات معلق در روز گذشته در تهران بیش از ۱۰ برابر رهنمود WHO بود.

با آغاز سال نوی میلادی، آلمان پس از دهه‌ها وابستگی به نفت روسیه، دیگر از هیچ طریق از این کشور نفت وارد نمی‌کند. وزارت خارجه انگلیس نیز اعلام کرد که از امروز همه واردات گاز طبیعی مایع از روسیه را متوقف کرده است.

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور: بیش از ۹۰۰ هزار شغل تا الان ایجاد شده است/رئیس‌جمهور روی خوراک و مسکن مردم حساسیت خاصی دارند./در بحث مسکن ۲میلیون و ۴۰۰ هزار مورد زمین شناسایی کردیم و ساخت درحال انجام است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور: درحال حاضر حدود ۲۷۰ شهر کشور دچار تنش آبی هستند، با برنامه‌ریزی‌های دقیقی که صورت گرفته، تعداد شهرهای دارای تنش آبی برای سال آینده کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار