۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
ادعای شهرداری درباره بی‌ضرر بودن گاز متان

سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرد: گاز متان آلاینده هوا و آسیب زننده به سلامتی مردم نیست و این گاز اثری غیرمستقیم بر محیط زیست دارد، بنابراین وجود آن در هوا برای مردم بحران زا نیست اما باید از پیشرفت آن به دلیل اثرات غیرمستقیم که بر محیط زیست دارد جلوگیری شود.

همشهری آنلاین: عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در یک برنامه تلویزیونی گفت: برخلاف آنچه که در رسانه‌ها اعلام شد منشأ گاز متان در تهران مجموعه آراد کوه نیست و ما نیز با همراهی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به دنبال پیدا کردن منشا تولید متان در پایتخت هستیم البته اینجا لازم است بگویم برای مجموعه آراد کوه نیز دارد اتفاقات خوبی می‌افتد که منجر به کاهش تجمیع پسماند در این منطقه خواهد شد.

او با پرداختن به شرایط فعلی آلودگی هوای پایتخت و در پاسخ به این سوال که مسئول هوای پاک در تهران کیست؟ گفت: قانون هوای پاک مسئولیت‌های متعددی را برای دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران در نظر گرفته است، مطابق قانون توسعه حمل و نقل عمومی و گسترش فضای سبز شهری از مهمترین وظایف شهرداری در حل معضل آلودگی هواست که این وظایف به ترتیب توسط معاونت حمل و نقل و معاونت خدمات شهری باید پیگیری شود.

بلیت مترو نیم بها می‌شود؟

او افزود: در مورد مصوبه شورای شهر در رابطه با مساله نیم بها شدن بلیط وسایل حمل و نقل عمومی در روزهای آلودگی هوای شهر تهران) در این رابطه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مصوبه‌ای داشته است که این مصوبه برای اجرایی شدن نیاز به تایید شورای اسلامی شهر تهران دارد. قطعاً با تاییدیه شورا ما نیز زیرساخت‌های اجرایی شدن این وعده را فراهم خواهیم کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها