۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
با استیضاح مشکلات مملکت حل نمی شود

مسعود پزشکیان: واقعیت تلخ تر ازآن است که بخواهیم با شعار مشکلات را حل کنیم. با استیضاح وزیر مشکل حل نخواهدشد.

فردای اقتصاد: مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با «فردای اقتصاد» با بیان اینکه اساسا با هر استیضاحی در هر دوره ای مخالف است علت اصلی ناکارآمدی ها را جدا بودن سفره مردم از مسئولان دانست.

 به گفته پزشکیان واقعیت تلخ تر از آن است که بخواهیم با شعار مشکلات را حل کنیم. مشکلات مملکت با استیضاح حل نخواهد شد مگرآنکه همان وزیر، مدیرکل و افراد ارائه دهنده خدمات، منافعشان در گرو ارائه خدمات دولتی باشد.

 این نماینده تبریز افزود: از وزیربهداشت سوال کردم که چرا روءسایی که بیرون سهامدارند را دوباره رئیس کردی. گوش ندادند؛ البته که ما نسبت به رفتار مشکل داریم ولی با عوض کردن وزیر مشکل حل نخواهد شد.

 پزشکیان تصریح کرد: بسیاری از مدیرانی که وزارت بهداشت منصوب کرده است سابقه مدیریت ندارند و برای این وزارتخانه هزینه زا هستند اما حالا که منصوب شده اند این سوال را می پرسیم که چرا قانون را اجرا نمی کنند.

 به گفته این نماینده ادوار، مشکل اصلی وجود تضادمنافع مدیران است. منافع کسانی که مدیر می شوند باخدماتی که باید ارائه دهند درگیر است و خود مجلسی ها، دولتی ها و قوه قضاییه ای ها بالاتر از تعرفه مصوب به من به عنوان پزشک پول می دهند ولی وقتی در دولت باشم مرا تحویل نمی گیرند.

 وی افزود: تا زمانکه سفره خود را ازسفره مردم جدا بدانیم مشکل حل نمی شود.

به گزارش «فردای اقتصاد» طرح استیضاح وزیربهداشت با 16 محور و با 54 امضاء بیش از یک ماه است که به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است اما تا کنون هیات رئیسه آن را اعلام وصول نکرده است. روح الامینی طراح استیضاح بهرام عین اللهی وزیربهداشت از هیات رئیسه درخواست کرده که اگر طرح را اعلام وصول نمی کند آن را  به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگشت دهد. بنا به اطلاعات موجود یکی از مهم ترین محورهای استیضاح انتصابات فامیلی در وزارت بهداشت است.  

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار