۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
ادامه رایزنی‌های ارزی در دبی

فرزین، رئیس کل جدید بانک مرکزی که در روزهای اخیر به قطر سفر کرده بود، امروز برای ادامه رایزنی‌های ارزی با کشورهای همسایه راهی امارات شد.

▪️بورس تهران، روز دوشنبه را در ادامه عملکرد خوب این هفته، سبزرنگ به پایان رساند. شاخص کل با رشد ۱۱،۶۷۷ واحدی (معادل ۰.۷۷ درصد)  به پیشروی خود در کانال ۱‌.۶ میلیون واحدی ادامه داد و در نهایت عدد یک میلیون و ۶۴۶ هزار واحدی را در پایان ثبت کرد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است نیز شرایط مشابهی داشت و با رشد ۰.۸ درصدی همراه شد. 

▪️ارزش معاملات خرد سهام در روز کاری گذشته همچنان در کانال ۱۰ هزار میلیارد تومانی قرار داشت و در نهایت عدد ۱۰،۷۶۳ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، بانک و فلزات و در بین نمادها خگستر، پالایش و شستا بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

▪️در روز قبل نیز شاهد ورود پول اشخاص حقیقی به بازار سهام بودیم و در نهایت حدود ۲۵۳ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وپاسار و شتران بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای خودرو و خساپا داشتند. 

▪️مدیرعامل سازمان حمایت: خودروسازان باید تعهدات معوق خود بابت فروش خودرو در سال ۱۴۰۱ و پیش از آن را تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ تحویل دهند.

▪️تصویب هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، امکان خرید اعتباری اوراق بهادار برای سبدهای اختصاصی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران فراهم گردید.

▪️سخنگوی بانک مرکزی توقف پرداخت تسهیلات خرد را تکذیب کرد.

▪️سخنگوی دولت: هیئت وزیران لایحه پیشگیری از رسوب کالاها در مبادی ورودی کشور و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی را به تصویب رساند. 

▪️شورای رقابت با اعلام اینکه مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر قیمت گذاری خودرو توسط وزارت صمت منقضی شده است، مدعی ورود مجدد به قیمت گذاری خودرو شد. 

▪️۵ هزار دستگاه خودرو دنا پلاس دستی سفید متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو روز یکشنبه ۲۵ دی در بورس کالا عرضه می‌شود. 

▪️مدیریت پذیرش بورس کالای ایران اعلام کرد: ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودرو وارداتی در بورس کالا پذیرش شدند. 

▪️مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت: شورای رقابت در کارگروه تخصصی خودرو دستورالعمل نحوه محاسبه قیمت تمام شده و سود خودرو را اعلام می کند و مدعی قیمت گذاری خودرو نیست. 

▪️رئیس سازمان برنامه و بودجه: اولویت را به تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مقابل برنامه هفتم دادیم. فکر می‌کنم ظرف یک ماه آینده حداقل، برنامه هفتم توسعه را به یک جایی می‌رسانیم.

«فرزین» رئیس‌کل بانک مرکزی به منظور تسهیل روابط پولی و بانکی با امارات، تامین منابع لازم برای تجارت تجار ایرانی در این کشور و مذاکرات فنی پولی در خصوص تطابق نظام ارزی و تجاری، دیروز تهران را به مقصد دبی ترک کرد.

▪️فرزین پس از جلسه با کمیسیون اقتصادی مجلس: در حوزه سیاست‌های ارزی، سیاست تثبیت یا ثبات‌بخشی به بازار را دنبال می‌کنیم.

▪️سازمان غذا و دارو: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه نسبت به سال قبل در بعضی داروها رشد تا ۵ برابر واردات داشته‌ایم

▪️۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه برای اولین بار توسط بانک مرکزی از شنبه ۲۴ دی در بورس کالا عرضه می‌شود

▪️دنا یکشنبه (۲۵ دی) برای اولین بار در بورس کالا عرضه می‌شود.

▪️سخنگوی وزارت صمت: ممکن است کار عرضه خودروهای وارداتی در بورس‌ کالا حتی تا پایان همین هفته اجرایی شود.

▪️پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در اظهارتی گفت که برای جلوگیری از بروز جنگ در منطقه، خواستار از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران هستیم.

 ▪️حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: تاکنون ۱۰۰ درصد منابع دولت در بودجه محقق شده است و کسری بودجه در سال ۱۴۰۱ نداریم.

▪️مدیرعامل سازمان حمایت: خودروسازان باید تعهدات معوق خود بابت فروش خودرو در سال ۱۴۰۱ و پیش از آن را تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ تحویل دهند.

 ▪️یکی از مقامات بهداشتی چین اعلام کرد که تقریبا ۹۰ درصد از مردم در سومین استان پرجمعیت این کشور در حال حاضر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

 ▪️نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه‌اش بار دیگر بر قصدش برای ممانعت از احیای توافق هسته‌ای تاکید کرد.

▪️وزیران خارجه فرانسه، لندن و برلین در بیانیه‌های جداگانه‌ سفرای ایران در کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه را احضار کردند.

▪️وزیر خارجه کانادا روز دوشنبه با اشاره به اینکه این کشور تحریم‌های جدیدی علیه اشخاص و نهادهای ایرانی اعمال کرده، در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه مدعی شد که ایران باید به «سرکوب معترضان» پایان دهد.

📍اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار