۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
پتروشیمی‌ها قربانی ناترازی گاز می‌شوند؟

در برنامه «فردای صنعت و تجارت» چالش تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و مسیر برون رفت از این شرایط بررسی شد.

فردای اقتصاد: نرخ خوراک پتروشیمی‌ها مدت‌هاست که به چالشی مهم میان فعالان صنعت و بازار سرمایه تبدیل شده و این روزها که بودجه ۱۴۰۲ در حال تدوین است، باز هم حواشی و اختلاف‌نظرهای مربوط به تعیین این نرخ افزایش یافته است.

گروهی با انتقاد به فرمول در نظر گرفته شده برای تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها معتقدند این نرخ‌گذاری باید بر اساس قیمت‌های منطقه‌ای باشد نه کشورهای مصرف‌کننده اروپایی؛ این گروه خواهان کاهش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و اصلاح فرمول فعلی هستند. گروه دیگری اما با تکیه بر نیاز کشور به ارزآوری، قیمت خوراک پتروشیمی‌ها را ارزان قلمداد می‌کنند. 

مصطفی نخعی عضو کمیسیون‌ انرژی مجلس شورای اسلامی، سید حمید حسینی سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی، محمدرضا دم‌ثنا کارشناس صنعت پتروشیمی و بهزاد بهمن‌نژاد روزنامه‌نگار اقتصادی با حضور در برنامه «فردای صنعت و تجارت» به بررسی این اختلاف‌نظرها و مسیر رفع چالش تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها پرداختند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم اسلامی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    با درود و سپاس ،به روشنی نگاه غلط سیاستگزار به صنعت پتروشیمی هویدا بود و این بر گرفته از عدم شناخت درست از صنعت از یکسو و حرکت با سیاست سطحی نگری و فرار از واقعیت های اقتصادی است

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار