۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
راز جاماندگی معادن در ایران

ایران با دارا بودن هفت درصد از منابع و ذخایر معادنی دنیا در این حوزه چقدر موفق عمل کرده است؟ فعالان حوزه معدن با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند؟

فردای اقتصاد: ایران هفت درصد از منابع و ذخایر معادنی دنیا را در اختیار دارد؛ با این حال نه تنها کارشناسان و فعالان این حوزه بلکه سیاستگذاران نیز در خصوص جاماندگی حوزه معدن ایران در  سه بخش اصلی اکتشاف، استخراج و تکمیل زنجیره ارزش از سایر کشورها اتفاق نظر دارند. 

آنگونه که کارشناسان می‌گویند بخش خصوصی ورود چندانی به حوزه معدن نداشته و در حوزه سیاستگذاری نیز نگاه کلان برای برنامه‌ریزی بلندمدت وجود نداشته است. معدن در ایران هنوز در اولویت سیاستگذاری قرار نگرفته و ضرورتی هم در این خصوص دیده نمی‌شود.

اما ایران چقدر در این حوزه معدن موفق عمل کرده است؟ چرا بخش خصوصی به این حوزه ورود چندانی نکرده است؟ فعالان حوزه معدن با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند؟ چه سازوکارهایی برای احیای معادن در ایران مورد نیاز است؟

حجت‌الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، سجاد غرقی نائب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران و عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، مسعود جعفری کارشناس صنعت و بهزاد بهمن‌نژاد روزنامه‌نگار اقتصادی با حضور در استودیوی «فردای اقتصاد» به بررسی چالش‌های حوزه معدن و صنایع معدنی در ایران و راهکار برون‌رفت از این شرایط و جبران جاماندگی‌ها پرداختند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

فهرست محتوای ویدیو

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار