۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
فرصت‌ها و تهدیدهای صنعت سیمان

صنعت سیمان چه سهمی از اقتصاد ایران را به خود اختصاص است؟ چه شرکت‌هایی در این صنعت مشغول فعالیت‌اند؟ سیمان خوزستان چه شرایطی دارد؟

فردای اقتصاد: میزان تولید و مصرف سیمان در نقش یکی از نهاده‌های ساختمانی و عمرانی می‌تواند به عنوان یکی از شاخص‌های پیشرفت کشورها در نظر گرفته شود. از ۴.۴ میلیارد تن سیمانی که در جهان تولید می‌شود، چین سهمی ۲.۲ میلیارد تنی دارد. نکته جالب آنکه ایران نیز در این صنعت حرفی برای گفتن دارد و جایگاه ششم را در دنیا به خود اختصاص داده است.

شرکت‌های پرتعدادی در صنعت سیمان ایران مشغول به فعالیت هستند که بخش عمده آن‌ها در بازار سرمایه پذیرفته شده‌اند. سیمانی‌های بورس سهمی ۷۱ درصدی از تولید سیمان کل کشور را در اختیار دارند.

«فردای اقتصاد» در برنامه فردای صنعت‌وتجارت نگاهی کارشناسی به صنعت سیمان و شرکت سیمان خوزستان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این گروه می‌اندازد. 

 صنعت خاکستری چه سهمی از اقتصاد ایران را به خود اختصاص است؟ چه شرکت‌هایی در این صنعت مشغول فعالیت‌اند؟ سیمان‌ها با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند و چه مزیت‌هایی در این صنعت نهفته است؟ سیمان خوزستان چه شرایطی داشته و چه جایگاهی در صنعت سیمان به خود اختصاص داده است؟

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

فهرست محتوای ویدیو

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار