۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
آخرین خبر مهم از متهم‌های فراری صندوق امانات بانک ملی + فیلم

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از دستگیری و استرداد ۲ متهم باقی‌مانده صندوق امانات بانک ملی که از کشور متواری شده بودند خبر داد و گفت: این متهمان به پلیس اینترپل کشورمان تحویل شده‌اند.

 مهر: دو نفر از متهمین اصلی سرقت از صندوق امانات یکی از شعب بانک ملی تهران که بعد از ارتکاب جرم به خارج از کشور متواری شده بودند با اقدامات فنی پلیسی در یکی از کشورها شناسایی و بعد از انجام اقدامات قضائی در آن کشور بازداشت و طی یک فرآیند پلیسی-قضایی-دیپلماسی بامداد امشب به کشور مسترد شدند.

سردار هادی شیرزاد در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: سارقان حرفه‌ای که در تعطیلات نیمه خردادماه سال جاری وارد بانک ملی شعبه دانشگاه در پایتخت شده و پس از تخریب تعدادی از صندوق امانات، محتویات آنان را به سرقت برده بودند، شب گذشته به کشور مسترد شدند.

تلاش و پیگیری‌های افسر رابط مبارزه با موادمخدر ایران در ترکیه و همکاری برخی نهادها

وی با اشاره به صدور اعلان قرمز متهمان در کمترین زمان افزود: با تلاش و پیگیری‌های افسر رابط مبارزه با موادمخدر ایران در ترکیه، همکاری خوب قوه قضائیه و وزارت امور خارجه و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بانک‌های اطلاعاتی سازمان اینترپل و با تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهمان در کشور ترکیه اقامت دارند.

رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: در پی صدور اعلان قرمز متهمان و اعلان به کشورهای عضو اینترپل سیستم قضائی پلیسی آن کشور محدودیت‌های شدیدی برای آنان ایجاد کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به تلاش مأموران پلیس بین الملل فراجا در ردیابی این متهمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرزهای ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهمان با همکاری پلیس کشور ترکیه از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور برگردانده و جهت رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضائی شدند.

چرا استرداد سارقان صندوق امانات بانک ملی به کشور چند ماه طول کشید؟

رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اینکه چرا این کار چندماه به طول انجامید؟ گفت: از مرحله شناسایی و دستگیری متهمین تا استرداد، دوره زمانی است که باید مرجع قضائی کشوری که آن متهم را دستگیر کرده تصمیم بگیرد که آن فرد را استرداد کند یا خیر.

شیرزاد ادامه داد: این مسیر تصمیم‌سازی را پلیس بین‌الملل تهران با هماهنگی مجموعه قضائی و وزارت امور خارجه و دیپلماسی انتظامی که داشتیم طی کرده و مدارکی را خواستند که ارسال و بررسی‌هایشان انجام شد و خوشبختانه شاهد استرداد آنها هستیم.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها