۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
گام‌های جدید دلار در مسیر صعودی

دلار در بازار آزاد به مسیر صعودی ادامه داد و تا رسیدن به حدود ۴۵ هزار تومان رشد کرد.

بورس تهران در روز شنبه با فشار عرضه‌ها همراه شد و در غالب نمادها در محدوده متعادل و منفی پیگیری شد. البته نمادهای کوچکتر بازار شرایط بهتری داشتند و شاهد افت کمتر شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل بودیم. شاخص کل با افت ۳۱،۵۶۷ واحدی (معادل ۱.۸۷ درصد) عدد یک میلیون و ۶۵۷ هزار واحدی را در پایان ثبت کرد. شاخص کل هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است، اما شرایط بهتری داشت و با افت ۰.۸۱ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد سهام در روز کاری گذشته در کانال ۱۰ هزار میلیارد تومانی قرار گرفت و در نهایت عدد ۱۰،۶۲۵ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات،شیمیایی و فلزات اساسی و در بین نمادها خودرو، پالایش و خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در اولین روز کاری بهمن ماه شاهد خروج پول اشخاص حقیقی از بازار سهام بودیم و روز کاری گذشته حدود ۸۵۷ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شیراز و دفارا بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای خساپا و فولاد داشتند.

سخنگوی وزارت صمت: بر اساس فرمان ۸ بندی رئیس جمهور، هرگونه فروش خارج از ضابطه خودرو به دستگاه‌ها تخلف محسوب می‌شود. این مساله شامل خودروسازان دولتی و خصوصی می‌شود.

مدیرعملیات فروش ایران خودرو: تلاش می‌کنیم با دریافت مجوزهای لازم در ثبت نام‌های بعدی تنها کسانی بتوانند شرکت کنند که وجه خودرو در حسابهایشان موجود است و از طریق بانک مسدود می‌شود.

بازار ابزارهای مشتقه فرابورس ایران دیروز شنبه یکم بهمن ماه، برای نخستین بار میزبان آغاز قراردادهای اختیار خرید و فروش یک صندوق با درآمد ثابت خواهد بود.

بانک مرکزی در نامه ای به شرکت بورس کالای ایران تاکید کرده است که مبلغ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در قیمت کشف شده معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع بهار آزادی خزانه بانک رفاه، محاسبه شده است؛ لذا مبلغ دیگری با عنوان هزینه مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان اخذ نمیشود.

نرخ حداقل توافق بازخرید (ریپو) همچنان در ۲۱ درصد ثابت مانده است.

معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس با انتشار اطلاعیه‌ای از شمول ۷ نماد برای تغییر دامنه نوسان قیمت در صورت تمایل به رعایت بندهای ۲، ۳ و ۴ ضوابط مربوط به ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی خبر داد.

روز گذشته مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو از محل منابع بانک مرکزی در عراق در سامانه نیما عرضه و کل آن بلافاصله به فروش رفت.

رئیس کل بانک مرکزی: امروز بانک مرکزی از نظر منابع و ذخایر ارزی و طلا هیچ محدودیتی ندارد. عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی در جامعه است.

نرخ دلار در بازار آزاد دیروز سقف قیمتی خود را شکست و تا حدود ۴۵ هزار تومان افزایش یافت. این در حالی بود که قیمت دلار در بازار توافق در سطوح کمتر از ۴۰ هزار تومان باقی ماند.

براساس مصوبان کارگروه اضطرار آلودگی هوای پایتخت، فعالیت کلیه واحدهای تولید شن و ماسه و آسفالت و بتن آماده و کلیه معادن شرکت سیمان تهران ممنوع شد. دولت چین: تردد انبوه مردم در جریان تعطیلات سال نو چینی ممکن است همه‌گیری را گسترده کرده و مبتلایان در برخی نواحی را افزایش دهد اما موج دوم کووید در آینده نزدیک بعید است. تا کنون ۸۰ درصد مردم به کرونا مبتلا شده اند.

تسنیم: با توجه به آیین‌نامه واردات خودروهای خارجی که براساس آن مابه‌التفاوت قیمت پایه و قیمت فروش خودروها در بورس کالا آن هم به دلیل جلوگیری از رانت و سود بالا به خزانه دولت می‌رود، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد تا همین رویه در مورد خودروهای داخلی نیز رخ دهد.

مدیر بنادر شرق هرمزگان: دومین محموله خودروها به تعداد ۱۲۰ دستگاه وارد بندر شهید باهنر شد. این خودروها ساخت شرکت هیوندا محصول کره جنوبی از نوع سواری سدان و مدل ۲۰۲۳ هستند که پس از پایان رویه گمرکی از بندر شهید باهنر خارج خواهند شد.

هماهنگ کننده امور راهبردی کاخ سفید: ما در حال حاضر روی توافق با ایران متمرکز نیستیم. ایران مذاکرات را جدی نگرفته است.

رئیس‌جمهور امروز برای دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس می‌رود.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار