۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
تجلیل از چهره های ماندگار و پیشکسوتان صنایع لوازم خانگی ایران

در مراسمی با حضور مهدی نیازی قائم مقام وزیر صمت ، شکر الهی مدیر کل دفتر صنایع لوازم خانگی ، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران ،سینجانی رئیس سازمان صنایع و معادن استان تهران ، از چهره های ماندگار و پیشکسوتان صنایع لوازم خانگی ایران تجلیل شد.

فردای اقتصاد: مهدی نیازی قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت در جمع تولید کنندگان لوازم خانگی ضمن ابراز خرسندی از رشد تولید لوازم خانگی گفت : در گذشته در صنعت لوازم خانگی وابستگی زیادی داشتیم اما با سیاست های خوبی که اتخاذ شد این فرصت در اختیار تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی قرار گرفته است.

وی ادامه داد : در شرایط تحریم دشمن به سمت ایجاد مشکل می رفت که تلاشگران و مجاهدان عرصه صنعت لوازم خانگی شگفتی آفریدند و در تولید رشد چشمگیری داشتیم و سرمایه گذاری های خوبی نیز اتفاق افتاده است .

نیازی خاطر نشان کرد: این سیاست مورد تایید حاکمیت بوده و البته این به این مفهوم توقف نیست و کسب و گسترش و کسب بازارهای صادراتی موضوع مهمی است که در دستور کار سیاست های وزارت صمت قرار گرفته است.

مسولان درک صحیحی از مشکلات ندارند

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در این مراسم با اشاره به رشد صنعت لوازم خانگی تصریح کرد: طی چند سال اخیر ما در بخش صنعت لوازم خانگی رشد بسیار خوبی کردیم ، طبیعتا مشکلات زیادی هم وجود دارد و اگر محیط کسب و کار نیز مساعد باشد و موانع از سر راه برداشته شود می توانیم در موقعیت بهتری قرار گیریم ، مشکلاتی در کشور وجود دارد که متاسفانه مسولان درک صحیحی از این موقعیت ها ندارند ، نبودن ثبات اقتصادی ، نوسان نرخ ارز و همچنین صادرات متوقف شده است.

وی ادامه داد: بحث قیمت گذاری نیز آفت بزرگی است که باید برای آن فکری جدی شود در همین زمینه با دولت پیرامون قیمت گذاری جلسات متعددی داشتیم و در اتاق تلاشمان بر این است که نواقص و نارسایی ها را حل کنیم.

اتاق ها بهترین نقش را در آینده صنعت ایفاء می کنند

رئیس هیات مدیره انجمن لوازم خانگی کشور درمراسم تجلیل ازچهره های ماندگار و پیشکسوتان صنایع لوازم خانگی ایران اظهارداشت: در هر کشوری برای توسعه نیاز به دو رکن اساسی برای دولت و حاکمیت مقتدر و بخش خصوصی متشکل است که ما 150 سال است برای رسیدن به دولت مقتدر توسعه گرا تلاش می کنیم اما خیلی در این زمینه موفق نبودیم ، برای تشکل گرایی و انسجام بخش خصوصی و اقتدار آنها باید صنعتگران متشکل شویم.

علیرضا دانیالی تصریح کرد: لذا باید در کنفدراسیون ها ، فدراسیون ها و اتاق ها فعالیت کنیم و برای رشد و آینده نگری صنعت لوازم خانگی و رشد و توسعه اقتصادی کشور و برای ساختن آینده بخش صنعت و خصوصی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: ما به جای انتقاد از آینده برای ساختن آن باید اقدام کنیم ، ما میتوانیم چند سال آینده بگوییم کاری انجام نشده اما به جای این حرفها باید کاری انجام دهیم واز طریق اتاق بازرگانی آینده خوبی را برای بهتر شدن وضع موجود بسازیم .

وی افزود : به عنوان یک خواهش صنفی و شخصی در هر شهرستان و استان حتما برای کاندیداتوری اقدام کنید ، با اینکه در حال حاضر اتاق ها نقش مقتدری در اقتصاد و کشور ندارند اما فعلا چاره ای نداریم جز اینکه از همین امکانات موجود نیز استفاده و اقدام کنیم.

290 عضو فعال در انجمن لوازم خانگی

در همین راستا عباس هاشمی دبیر انجمن لوازم خانگی نیز در این مراسم گفت : انجمن صنایع لوازم خانگی با حضور 290 عضو فعال تولیدی در دو طیف محصول سازان و قطعه سازان فعالیت دارند و تشکی ملی است که زیر نظر اتاق بازرگانی فعالیت دارد.

وی در این مراسم ضمن برشمردن دستاورد های این انجمن در نمایشگاه هامکس گفت : این نمایشگاه با حضور 516 واحد تولیدی در 20 سالن برگزار شد که در حین برگزاری این نمایشگاه نیز با توجه به تمرکز بر صادرات تولیدات داخل به کشور های همسایه و اوراسیا پنل های تخصصی را با محوریت فرصت های سرمایه گذاری در کشور های یاد شده ترتیب دادیم که مورد استقبال اهالی این صنعت واقع شد.

محمود امیری مالک مادیران نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه ما کشور ثروتمندی هستیم و میتوانیم قوی ترین کشور در منطقه باشیم ما معادن ، سوخت و جوانان تحصیلکرده داریم ، هیچ کشوری در منطقه نمیتواند با ایران رقابت کند ، 15 کشور در منطقه داریم که خریدار تولیدات ما هستند .

رونمایی از کتاب بازآفرینی یک صنعت

در این مراسم همچنین ضمن تقدید و تجلیل از محسن خلیلی از وی به عنوان پدر صنعت یاد شد و از کتابی که با حمایت بنیاد محسن خلیلی منتشر شده بود به صورت رسمی رونمایی شد.

در این مراسم محسن خلیلی بنیانگذار بوتان که بیش از 70 دهه حضور فعال در عرصه صنعت لوازم خانگی داشت گفت: صنعتی سازی مهمترین رکنی است که رد صنعت باید از سوی اهالی آن مورد توجه قرار گیرد و برای برون رفت از مشکلات باید به صنعتی سازی توجهی ویژه شود و از همین با توجه به تجربه ایجاد بیش از ده تشکل صنعتی قصد تدوین استراتژی در صنعت لوازم خانگی را داشتم که با بهره مندی از تیمی متخصص کتابی با عنوان بازآفرینی صنعت به منظور ارائه استراتژی صنعتی در حوزه لوازم خانگی تدوین شده است.

تقدیر و تجلیل از چهره های تاثیر گذار در صنعت لوازم خانگی

در دومین همایش تجلیل از چهره های ماندگار و پیشکسوتان صنایع لوازم خانگی ایران از چهره هایی نظیر محمود امیری مالک مادیران ، محسن اخوان جم بنیانگذار اخوان ، عباس حاجی سید سلیمان مدیر عالمل شرکت نیک کالا ، گودرز حکیم نژاد مدیر عامل شرکت آبسال ، فرامرز ادیب مدیر عامل زرساب ، عباسعلی قصاعی مدیر عامل چینی زرین ایران ، داود بدلی مدیرعامل سپهر الکتریک ، احمد بستانچی مدیرعامل دمنده ، احمد ظرافت آمن صنعت ، خسرو ملااحمد مدیر عامل لعران ، مجید محمد زاده طبسی مدیر عامل الکترواستیل ، علیرضا عراقی مدیرعامل تکبان کنترل انرژی ، سلطان حسین فتاحی مدیر عامل گروه صنعتی امرسان تجلیل شد همچنین در این مراسم یاد مرحوم میر مصطفی عالی نسب مدیر عامل گروه عالی نسب گرامی داشته شد.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار