۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
پرونده عرضه خودرو در بورس همچنان باز است

در حالی که با مخالفت شورای رقابت فعلا عرضه خودرو در بورس کالا متوقف شده اما رئیس سازمان بورس اعلام کرده برای از سرگیری این معاملات تلاش خواهد کرد.

اسپرسو بورسان، سه‌شنبه ۱۸ بهمن  ۱۴۰۱

پرونده عرضه خودرو در بورس همچنان باز است

بورس تهران روز دوشنبه را تحت تاثیر اخبار و تحولات روزهای گذشته، در مدار منفی به پایان رساند و شاهد افت محسوس در نماگرهای اصلی بازار سهام بودیم. شاخص کل با افت ۲،۳۱۹ واحدی (معادل ۰.۱۵ درصد) عدد یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی را ثبت کرد و پایین‌تر از میانه کانال ۱.۵ میلیون واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است، شرایط بدتری داشت و با افت ۰.۸۲ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد سهام در روز کاری گذشته در کانال ۴ هزار میلیارد تومانی قرار داشت و در نهایت عدد ۴،۵۴۵ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع بانکی‌ها، املاک و مستغلات و خودرو و قطعات و در بین نمادها پالایش، وبملت و دارایکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

روز گذشته، شاهد ادامه خروج پول  اشخاص حقیقی از بازار سهام بودیم و حدود ۵۳۲ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای اردستانش و ثجنوب بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای وبملت و فملی داشتند.

پاسخ رئیس سازمان بورس به دستورالعمل شورای رقابت: عرضه خودرو در بورس کالا را به علت حمایت از حقوق سهامداران و خروج صنعت خودرو از زیان‌دهی پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم آغاز بکار خط تولید ۲ محصول جدید  اعلام کرد به زودی محصول جدید تارای سال که طبق نظرات مشتریان بهبود یافته از طریق بورس کالا عرضه خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: رئیس مجلس تاکید کرد که مولدسازی به هیچ عنوان شامل اموال فعال دولت نظیر پالایشگاه ها، پتروشیمی‌ها، کارخانه ها و غیره که فعال هستند، نمی‌شود و فقط اموال غیرمنقول راکد و بدون استفاده شامل این موضوع می‌شود.

دولت در نامه‌ای به امضای رئیس‌جمهور، لایحه پیشنهادی در خصوص ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار را که به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی تنظیم شده است، با قید دو فوریت جهت انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: امسال مجوز فعالیت برای۶ شرکت جدید در صنعت بیمه صادر شد و شرکت‌های بیمه‌ای ملزم به ارائه ابزارهای جدید دیجیتالی برای خدمات بهتر به مشتریان شدند.

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: تا آنجا که من می‌دانم جایگزینی برای توافق برجام وجود ندارد. بورل همچنین در این مصاحبه در پاسخ به این سوال که چه کسی باعث شد تا توافق به مرز فروپاشی برسد، گفت: «ترامپ»

کنعانی: سفر رئیس‌جمهور به پکن در حال برنامه‌ریزی است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار