۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
سن امید به زندگی ایرانی‌ها چند سال است؟

وزیر بهداشت بیان کرد: پوشش خدمات بهداشتی ما بیش از ۹۸ درصد و دسترسی به آب آشامیدنی در روستاها ۹۴ درصد است. امید به زندگی به ۷۵.۷ سال رسیده است.

ایسنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما در شاخص سیگار وضع خوبی نداریم که به دلیل عدم وضع مالیات بر سیگار و ارزان بودن آن است، گفت: ۱۳ درصد مرگ‌ومیر کشور ما به دلیل سیگار اتفاق می‌افتد؛ امیدواریم امسال مالیات بر سیگار را وضع کنند.

بهرام عین‌اللهی، امروز ۲۰ بهمن ماه، در مراسم کشوری روز بهورز که در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بهورزان جزو مردمی‌ترین نیروی حوزه سلامت کشور هستند که زحمات شبانه‌روزی آن‌ها موجب ارتقا و سلامت مردم می‌شود.

وی بیان کرد: پوشش خدمات بهداشتی ما بیش از ۹۸ درصد و دسترسی به آب آشامیدنی در روستاها ۹۴ درصد است. امید به زندگی به ۷۵.۷ سال رسیده است. مرگ مادران در ۱۰۰ هزار نفر ۱۸ نفر شده و مرگ کودکان نیز در ۱۰۰۰ نفر به ۱۶ نفر رسیده است. جمهوری اسلامی ایران در تمامی شاخص‌های سلامت با فاصله از کشورهای منطقه قرار دارد.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: ما در شاخص سیگار وضع خوبی نداریم که به دلیل عدم وضع مالیات بر سیگار و ارزان بودن آن است. ۱۳ درصد مرگ‌ومیر کشور ما به دلیل سیگار اتفاق می‌افتد؛ امیدواریم امسال مالیات بر سیگار را وضع کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha