۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
اسپرسو بورسان سه‌شنبه ۱ شهریور؛ آنچه سرمایه‌گذاران باید بدانند

بورل گفت: پیش‌بینی شده بود نشستی تا پایان هفته پیش در وین برگزار شود. امکانش وجود نداشت. احتمال دارد این هفته برگزار شود.

بورس روز گذشته متعادل و منفی بود. به طوری که شاخص کل افت ۵،۴۱۸ واحدی (معادل ۰.۳۸ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن اما با افت ۰.۱۹ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به  ۳ هزار میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو، شیمیایی و بانکی ‌ها و در بین نمادها خساپا، دارایکم و خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

حدود ۲۴۱ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای فخوز و سامان بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای وامید و های‌وب داشتند.

به گزارش اوپک اگر تحریم‌ها نبود درآمد نفت ایران 750 میلیارد دلار بود اما از سال 2012 تاکنون ایران فقط 380 میلیارد دلار نفت صادر کرده است. 

سازمان امور مالیاتی برای سلبریتی‌های پردرآمد اینستاگرام و یوتیوب پرونده مالیاتی تشکیل داد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی: بسته جامع تشویقی به صورت پایلوت در بافت فرسوده شهر تهران آغاز می‌شود که تحولی در این مناطق خواهد بود.

رئیس سازمان بورس: نقدی جدی به گزارش فولاد وارد است. این شرکت حسابرس و بازرس قانونی دارد و بعضی از موارد مطرح شده قبلا رسیدگی شده است. رقم‌های درشت مطرح شده بحث تخلف نبوده است. در یک بازار رسمی کالا عرضه شده و اصلا نمی‌شود عنوان تخلف بر آن گذاشت.

رئیس سازمان امور مالیاتی: اگر مالیات خانه خالی خود را ندهید، دو و نیم درصد مبلغ مالیات جریمه خواهید شد./آستان قدس رضوی هم باید مالیات دهد./ عیبی ندارد که می‌خواهید طلا و ارز و مسکن و خودرو خرید و فروش کنید تا قیمت بالا برود و بفروشید و سود کنید؛ اما باید مالیات هم بدهید. 

سخنگوی صنعت برق: طبق مصوبه هیات دولت ساعت کار ادارات و موسسات از سوم شهریور به روال عادی باز می‌گردد. 

براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، ۵۰۰ دستگاه خودروی هایما S۷ روز یکشنبه ۶ شهریور ماه در بورس کالای ایران عرضه می‌شود.

اولیانوف: یک هفته پیش، ایران به سایر شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین پیش‌نویس پیشنهادات نهایی و از نظر ما کاملاً معقول خود درباره پیش‌نویس تصمیم احیای برجام را ارائه کرد. امیدواریم بررسی این پیشنهادها در واشنگتن زمان زیادی نبرد.

بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا در مورد احیای برجام معقول است. پاسخ ایران به آمریکا انتقال داده شده و واشنگتن هنوز پاسخ نداده است. منتظر  آمریکا هستیم و امیدواریم که این پاسخ به ما اجازه دهد روند مذاکرات را تکمیل کنیم. نسبت به این مسئله امیدواریم اما نمی‌توان در مورد آن به شما اطمینان بدهم. این پاسخ باید تا الان ارائه می‌شد. پیش‌بینی شده بود نشستی تا پایان هفته پیش در وین برگزار شود. امکانش وجود نداشت. احتمال دارد این هفته برگزار شود.

نخست وزیر اسرائیل به رئیس جمهور فرانسه: ما مخالف بازگشت به توافق هسته ای هستیم. اسرائیل به هیچ توافق هسته ای با ایران متعهد نیست. ایران برای تامین مالی فعالیت های تروریستی خود در منطقه به ثروت خواهد رسید.

یک مقام آمریکایی به بلومبرگ: ما به بررسی پیش نویس اروپا برای بازگشت به توافق هسته ای ادامه می‌دهیم. ما کنار گذاشتن مطالباتی مانند خروج سپاه پاسداران از فهرست تروریسم از سوی ایران را نشانه مثبتی می دانیم. توافق نزدیکتر از آن چیزی است که ۲ هفته پیش بود اما نتیجه هنوز نامشخص است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین، تحلیل کرد که آمریکایی‌ها یک الگوی رفتاری دارند مبنی بر اینکه زمانی که به خط پایان در مذاکرات نزدیک می‌شویم مشکلات جدیدی از نظر آنها ظاهر می‌شود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: به محضی که رایزنی‌های داخلی ما تکمیل شود، به پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا، پاسخ خواهیم داد. پاسخ ایران با نقطه نظرات متعددی همراه بود است. این نیازمند زمان بیشتر برای مرور آنها و مشخص کردن پاسخ‌مان است. ما به طور جدی در حال مرور پاسخ ایران هستیم. هنوز موضوعات برجسته‌ای باقی مانده که باید حل شوند. برخی شکاف‌ها باید برطرف شوند.

📍اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار