۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
استراتژی سودساز در بورس تهران

در برنامه شمارش معکوس چهارشنبه همراه با علی خوش‌طینت، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی استراتژی‌های متفاوت در روند صعودی بورس تهران پرداختیم.

فردای اقتصاد: در برنامه شمارش معکوس چهارشنبه همراه با علی خوش‌طینت، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی استراتژی‌های متفاوت در روند صعودی بورس تهران پرداختیم. خوش‌طینت در ابتدای صحبت‌های خود به دلیل افزایش عرضه‌ها در ابتدای معاملات روزانه پرداخت و عنوان کرد که عمده این عرضه‌ها به حقوقی‌هایی بازمی‌گردد که در اسفند ماه هر سال به دلیل نیاز به نقدینگی، فرصت‌های شناسایی خوبی را پیدا کرده و به فروش اجباری سهام می‌پردازند که این موضوع می‌تواند در روزهای آینده نیز تشدید شود و شاهد عرضه‌های بیشتری از این سمت باشیم.

او همچنین نوسانگیری توسط برخی از فعالان بازار پس از کسب یک سود قابل قبول طی چند روز گذشته را از دیگر دلایل این موضوع می‌دانست. او در ادامه به این موضوع پرداخت که آیا نوسانگیرها در مسابقه کسب سود این روزهای بورس برنده خواهند بود یا خیر، عنوان کرد که به صورت تاریخی همواره در روندهایی که بازار سهام یک مسیر صعودی را طی می‌کند، نوسانگیرها از کسب بازدهی‌های قابل توجه جامی‌مانند و این موضوع را در نیمه ابتدایی سال 99 و 1400 نیز مشاهده کردیم، بنابراین به نظر می‌رسد که خرید با دید میان مدت و بلندمدت در شرایط کنونی می‌تواند به کسب سودهای مناسب منجر شود و برنده بازی کسی است که با جاماندگی بورس تهران نسبت به بازارهای موازی همراه شود.  وی در ادامه افزود که در شرایط کنونی، فضای مناسبی برای خرید سهام توسط کسانی است که قصد ورود به بازار سهام را دارند و روزهای منفی احتمالی پیش رو می‌تواند فرصت‌های قابل قبولی را ایجاد کند.

خوش‌طینت همچنین درباره نرخ دلاری بورس تهران صحبت کرد و اعتقاد داشت که با برخی شاخص‌ها همچون ارزش دلاری و ارزش جایگزینی می‌توان نرخ دلار در بورس تهران را محاسبه کرد اما باید توجه داشت که این موضوع در صنایع مختلف، متفاوت است و نمی‌توان تمامی صنایع را با یک سنجه مورد محاسبه قرار داد.  وی در این رابطه افزود که اغلب صنایع صادراتی کشور را باید با نرخ دلار نیما یا همان مرکز مبادله ارزی نگاه کرد و در دیگر صنایع می‌توان از پیشینه تاریخی روند سودآوری و حاشیه سود یا ارزش جایگزینی استفاده کرد. او در نهایت اعتقاد داشت که نرخ دلار کنونی در بورس تهران حوالی 40 هزار تومان است که فاصله قابل توجهی را با نرخ بازار آزاد و دیگر بازارها دارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 2m1400 IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    با سلام ممنونم از رسانه خوب بورسان یا فردای اقتصاد. این فایل بنظر من یکی از آموزش های مهم برای فعالان بازار است و موارد را بسیار خوب و واضح توسط کارشناس برنامه توضیح فرمودند. ممنونم از همه خوبان.
  • محسن پاک نیا IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    بسیار مفید و ارزشمند ممنون از بورسان و تلاشی که در جهت ارتقا دانش مالی عموم جامعه میکنه

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار