۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
بازگشت دلار به کانال ۴۴ هزار تومان

روند کاهشی قیمت اسکناس آمریکایی امروز نیز ادامه یافت تا در عرض دو روز ۶ هزار تومان از ارزش این ارز کاسته شود.

فردای اقتصاد: قیمت دلار که روز جمعه به دنبال انتشار اخباری در خصوص از سرگیری روابط ایران و عربستان روند کاهشی تازه‌ای را آغاز کرده بود، امروز نیز به نزول ادامه داد و تا این لحظه با کاهش ۶ هزار تومانی نسبت به روز پنجشنبه، به کانال ۴۴ هزار تومان بازگشته است.

اامید به کاهش تنش‌ها در روابط بین‌الملل و شاید احیای برجام را شاید بتواند اصلی‌ترین دلیل این کاهش پرشتاب قیمت قلمداد کرد. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که از سرگیری روابط تهران-ریاض می‌تواند به معنای افزایش احتمال دستیابی به توافق احیای برجام، کاهش تنش‌ها و گشایش در فضای سیاست‌خارجی ایران در سال ۱۴۰۲ باشد. این تحلیلگران همچنین تاکید می‌کنند که برداشت مقامات سعودی این است که ایران و آمریکا به سمت احیای برجام پیش می‌روند و به همین دلیل عربستان نیز تصمیم گرفته در چنین فضایی، تنش‌ها با تهران را کاهش دهد و خود را برای دوران پس از احیای برجام و آماده و فضای همکاری را تقویت کند.

مصطفی قمری‌وفا، سخنگوی بانک مرکزی نیز امروز اعلام کرد: «همزمان با تداوم نزولی شدن قیمت ارز در بازار، در جلسه فوق‌العاده ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، موضوع نرخ ارز و کاهشی شدن آن بررسی شد و بانک مرکزی گزارشی از اقداماتش در حوزه داخلی و بین‌المللی در این راستا ارائه کرد. با اقدامات انجام‌شده، کاهش قیمت‌ها در بازار ارز ادامه دارد.»

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha