۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
بازگشت دلار به کانال ۴۴ هزار تومان

روند کاهشی قیمت اسکناس آمریکایی امروز نیز ادامه یافت تا در عرض دو روز ۶ هزار تومان از ارزش این ارز کاسته شود.

فردای اقتصاد: قیمت دلار که روز جمعه به دنبال انتشار اخباری در خصوص از سرگیری روابط ایران و عربستان روند کاهشی تازه‌ای را آغاز کرده بود، امروز نیز به نزول ادامه داد و تا این لحظه با کاهش ۶ هزار تومانی نسبت به روز پنجشنبه، به کانال ۴۴ هزار تومان بازگشته است.

اامید به کاهش تنش‌ها در روابط بین‌الملل و شاید احیای برجام را شاید بتواند اصلی‌ترین دلیل این کاهش پرشتاب قیمت قلمداد کرد. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که از سرگیری روابط تهران-ریاض می‌تواند به معنای افزایش احتمال دستیابی به توافق احیای برجام، کاهش تنش‌ها و گشایش در فضای سیاست‌خارجی ایران در سال ۱۴۰۲ باشد. این تحلیلگران همچنین تاکید می‌کنند که برداشت مقامات سعودی این است که ایران و آمریکا به سمت احیای برجام پیش می‌روند و به همین دلیل عربستان نیز تصمیم گرفته در چنین فضایی، تنش‌ها با تهران را کاهش دهد و خود را برای دوران پس از احیای برجام و آماده و فضای همکاری را تقویت کند.

مصطفی قمری‌وفا، سخنگوی بانک مرکزی نیز امروز اعلام کرد: «همزمان با تداوم نزولی شدن قیمت ارز در بازار، در جلسه فوق‌العاده ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، موضوع نرخ ارز و کاهشی شدن آن بررسی شد و بانک مرکزی گزارشی از اقداماتش در حوزه داخلی و بین‌المللی در این راستا ارائه کرد. با اقدامات انجام‌شده، کاهش قیمت‌ها در بازار ارز ادامه دارد.»

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار