۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
کاهش قیمت ۱۰ میلیونی این خودرو ایرانی/ قیمت روز خودروها دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

کاهش قیمت‌ خودروها در معاملات امروز نیز ادامه یافت. براین اساس، بسیاری از خودروها یا بدون تغییر در سطح قبلی خود باقی ماندند و یا به مسیر نزولی خود ادامه دادند. به طوری که در بین خودروهای داخلی، رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ بیش از ۱۲ میلیون افت قیمت داشت.

فردای اقتصاد: بررسی‌ها حاکی از کاهش ادامه‌دار قیمت‌ها در بازار خودرو است. به طوری که در معاملات امروز شاهد کاهش ۰/۸۵ درصدی میانگین قیمت خودروهای داخلی و چینی بودیم. در این میان، شاخص قیمت خودروهای داخلی با کاهش ۱/۰۱ درصدی حوالی عدد ۱۵۷ قرار دارد و خودروهای چینی هم حدود ۰/۶۹ درصد ارزان‌تر شدند. در این میان نگاهی به روند قیمت خودروها و مقایسه آن با شاخص دلار نشان از افت بیشتر قیمت اسکناس آمریکایی نسبت به قیمت خودروها دارد. آماری که سیگنال کاهش بیشتر قیمت خودروها در صورت ثبات نرخ دلار را می‌دهد.

قیمت خودروهای داخلی

در میان خودروهای داخلی، خودروی پراید با پایداری در مدار نزولی در محدوده ۳۲۰ میلیون تومان معامله شد. قیمت پراید وانت هم با ۱/۱۵ درصد افت، در سطح ۲۵۷ میلیون تومان قرار گرفت. آخرین قیمت کوییک R‌ دستی نیز ۳۳۵ میلیون تومان است که در مقایسه با روز قبلی حدود ۱/۵۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

قیمت تیبا هاچبک هم سه میلیون کاهش قیمت در سطح قیمتی ۳۱۲ میلیون تومان قرار گرفت. قیمت خودرو ساینا دستی  EXنیز بدون تغییر قیمت، امروز ۳۲۹ میلیون تومان معامله شد.

نرخ خودروی شاهین هم امروز با کاهش ۱۰ میلیون تومانی در مقایسه با روز قبلی، در نرخ ۵۶۰ میلیون تومان دادوستد شد. پژو ۲۰۶ تیپ۲ نیز ۴۸۳ میلیون تومان معامله شد که بیش از ۹ میلیون کاهش قیمت داشته است. در این میان، «پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای» خودروی پرطرفدار ایران خودرو امروز در بازار ۶۶۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد که حدود ۰/۳ درصد افت را ثبت کرد.

قیمت پژو پارس سال هم در سطح ۴۸۹ میلیون تومان معامله شد. قیمت سمند LX  ساده با حدود ۸ میلیون کاهش به ۴۹۲ میلیون تومان رسید. رانا پلاس هم امروز ۴۸۸ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت خودروهای چینی

خودروهای چینی اما اغلب بدون تغییر در سطح قبلی خود باقی ماندند اما چری تیگو ۷ باز هم افت معناداری را شاهد بود. به طوری که قیمت چری تیگو با بیش از  ۵۰ میلیون تومان افت قیمت، در سطح ۱۵۵۰ میلیون تومان رسید. قیمت چری آریزو ۵ توربو IE نیز با افت ۲۰ میلیون تومانی به سطح ۱۲۵۰ میلیون تومان رسید.

دیگنیتی مدل ۱۴۰۰ نیز با بیش از یک درصد افت قیمت، در محدوده ۱۹۷۰ میلیون تومان دادوستد شد. دست آخر، قیمت هایما S۷ هم امروز (دوشنبه۲۲ اسفندماه) با ۲۰میلیون کاهش قیمت، ۱۴۶۰ میلیون تومان قیمت خورد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار