۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
این خودروی پرچمدار چینی برای ایرانی‌ها غریبه است؟ + عکس

جِی‌ام‌سی S۳۵۰ یکی از ناشناخته‌ترین خودروهای بازار است که از سال ۱۳۹۹ در بازار ایران حضور پیدا کرده و از نظر بازار خرید و فروش وضعیت خوبی ندارد.

خبرآنلاین:‌ شرکت چینی جیانگ لینگ موتور یا همان JMC این خودرو را در سال ۲۰۱۰ معرفی و در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ اقدام به فیس‌لیفت این خودرو کرد. به طور کلی از نظر ظاهری،جِی‌ام‌سی S۳۵۰ حرفی برای گفتن نداشت اما در باطن آن امکانات و اعداد و ارقامی دیده می‌شود که اتفاقات ناخوشایند طراحی را جبران می‌کند.

در نمای جلویی با چراغ‌های ساده و کشیده‌ای روبه‌رو هستیم که آنچنان تعریفی ندارند.جلوپنجره به صورت دو قسمتی ترسیم شده و باعث شده این خودرو،فرم و شکل زمختی به خود بگیرد.

نمای کناری به جز برجستگی و تورفتگی‌هایی که دیده می‌شود،از هیچ جذابیتی برخوردار نیست و قدیمی بودن پلتفرم به شدت خودنمایی می‌کند.

چینی ناشناخته

طراحی نمای پشتی ساده و خنگ مانند صورت گرفته است.طبق معمولِ خودروهای چینی،نوشته‌های مختلفی در قسمت پایینی درب صندوق عقب،مثل نام خودرو،مشخصات فنی،نام طراح و مدیر شرکت،افرادی که در ساخت خودرو سهیم بودند و سایر اطلاعات به چشم می‌خورد!

کابین جِی‌ام‌سی S۳۵۰ به شکل ساده و مدرنی طراحی شده و در عین حال شباهت عجیبی به کابین همتای خود یعنی چری تیگو ۵ دارد!

چینی ناشناخته

طبق چیزی که در تصاویر می‌بینیم،به احتمال بسیار زیاد متریال خوبی در قسمت داشبورد به کار نرفته باشد و در آینده و رسیدن به کارکردهای بالاتر،کابین خودرو به صدا بیفتد.البته احتمالا این خودرو در بازار ایران،با ارفاق،کارکرد بیشتر از ۱۵ هزار کیلومتر را تجربه نکرده باشد!

صفحه نمایش هشت اینچی لمسی با قابلیت اتصال بلوتوث،سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک،سانروف،قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت،آینه‌های جانبی برقی و تاشو،فرمان برقی،سنسور جلو و عقب،دوربین دنده عقب،سنسور باران،اتو لایت،کروز کنترل، ۶ ایربگ(راننده،سرنشین جلو،جانبی جلو و پرده‌ای)،سیستم‌های ترمز ABS و EBD،سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل کشش،کنترل سرعت در سراشیبی و ترمز کمکی و... از جمله امکانات این خودرو هستند.۷ نفره بودن یکی از مزایای این خودرو به حساب می‌آید.

چینی ناشناخته

پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ و ۴ سیلندر در جِی‌ام‌سی S۳۵۰ قادر است ۲۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.وظیفه انتقال قدرت این خودروی دو دیفرانسیل برعهده یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است.

در حال حاضر جِی‌ام‌سی S۳۵۰ قیمتی حدودا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی دارد که طبیعتا این قیمت زیاد در قیاس با رقبای چینی دیگرش،یکی دیگر از نقاط ضعف آن محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها