۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
پیام تورم آمریکا برای نرخ بهره چه بود؟

گزارش تورم فوریه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در این ماه مطابق انتظار نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد و نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش یافته است.

فردای اقتصاد: گزارش تورم فوریه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در این ماه نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد و نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش یافته است. هر چند این اعداد مطابق با انتظارات تحلیلگران بوده و سرعتی کندتر از رشد ۶.۴ درصدی سالانه در ژانویه داشت، اما همچنان بسیار بالاتر از نرخ ۲ درصدی است که فدرال رزرو امیدوار است به دست آورد.

گزارش قوی‌تر از حد انتظار، می‌توانست نگرانی‌ها را در مورد اینکه آیا فدرال رزرو باید بین افزایش نرخ‌ها برای کاهش تورم و حفظ ثبات پس از بحران اخیر بانکی یکی را انتخاب کند،افزایش دهد. با این حال، بسیاری از سرمایه گذاران نگران هستند که این برطرف شدن نگرانی‌های تورمی کوتاه‌مدت باشد. چیزی که کاملاً واضح است این است که تورم همچنان بالاست و کار فدرال رزرو هنوز تمام نشده است. از آنجا که آمریکایی‌ها با هزینه‌های بالاتر برای اجاره و غذا مواجه بودند، این امر باعث ایجاد یک معضل برای فدرال رزرو در تغییر نرخ بهره شد که مبارزه با تورم را ادامه دهد یا به بحران بانکی رسیدگی کند.

قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو نشان داد که وضعیت نامطلوب ریسک بازار در روزهای اخیر کاهش یافته است زیرا احتمال افزایش ۰.۵ واحد درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست سیاست گذاری خود در ۲۱ تا ۲۲ مارس، از ۴۳.۹ درصد در روز دوشنبه به ۲۸.۴ درصد کاهش یافت. اکنون انتظار می‌رود که فدرال رزرو در هفته آینده تنها ۰.۲۵ واحد درصد نرخ بهره خود را افزایش دهد و یک افزایش دیگر به همین اندازه نیز در ماه می انجام شود.

بدون تردید، نگرانی های مربوط به ثبات مالی موضوعی است که سرمایه‌گذاران باید با دقت به آن توجه کنند، اما اگر سیاست‌های اخیر بازارها را آرام کند، فشارهای تورمی دوباره می‌تواند به نگرانی اصلی تبدیل شود. در اوایل هفته گذشته پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پیشنهاد کرد اگر داده‌های آتی نشان دهد اقتصاد همچنان در رونق باقی مانده است، سیاست‌گذاران ممکن است نرخ ها را بالاتر از حد انتظار افزایش دهند، احتمالات بر روی افزایش ۵۰ واحد صدم درصدی در نشست فدرال رزرو اواخر ماه می افزایش یافت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار