۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
شرط عربستان برای ورود هواپیماهای ایرانی

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با بیان اینکه شرط عربستان برای انجام عملیات حج تنها با ایرلاین حامل پرچم هم سر جای خود بوده‌است، گفت: انجام عملیات حج تنها با ایرلاین جمهوری اسلامی ایران به طور عمده به موضوعات تکنیکال برمی‌گردد که جزییات خاصی دارد و موضوع سیاسی نیست.

ایلنا: با از سرگیری روابط ایران و عربستان، اخباری مبنی بر احتمال توسعه و افزایش پروازهای دو کشور در مسیرهای متعدد از جمله ریاض-تهران و مشهد منتشر شد. از سوی دیگر یکی از توافقات در دیدار وزیر امور خارجه کشور با طرف همتای عربستانی، حضور مجدد شهروندان ایرانی در حج عمره بود.

این توافقات این احتمال را ایجاد کرد که امسال سختگیری عربستان برای انجام عملیات حج تمتع و جابه جایی ۸۸ هزار حاجی تنها با یک ایرلاین ایرانی کمتر شود و روال سال‌های گذشته تغییر کند و ایران‌ایر به عنوان شرکت حامل پرچم بتواند از ظرفیت ناوگان سایر ایرلاین‌ها برای جابه جایی ۸۸ هزار حاجی در بازه زمانی محدود استفاده کند و دشواری سال‌های گذشته و ایجاد محدودیت در سایر مسیرهای پروازی را تجربه نکند. اما تا به این لحظه مانند روال سال‌های قبل همچنان تنها ایران‌ایر اجازه انجام عملیات حج را دارد و توافقی برای حضور ایرلاین دیگر انجام نشده‌است.

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برگزارکننده حج امسال تنها شرکت ایران‌ایر (هما) است، اظهارکرد: تنها ایرلاین مجاز برای جابه‌جایی حجاج ایران‌ایر است و حتی ایرلاین سعودی هم در جابه جایی حجاج ایرانی سهمی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: توصیه رئیس‌جمهوری کشورمان هم جابه‌جایی حجاج با ایران ایر بوده و در واقع علاقه‌مندی ما هم جابه‌جایی حجاج از طریق ایرلاین حامل پرچم است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: این موضوع تنها مختص مراسم حج است و در سایر مسیرها ایرلاین‌ها امکان دریافت مجوز برای برقراری پرواز بین ایران و عربستان را دارند و در صورت درخواست از سوی هر ایرلاین ایرانی و سعودی موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما تا کنون درخواست رسمی داده نشده‌است.

همچنین حسام قربانعلی، سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر (هما) درباره برنامه این شرکت برای برگزاری مراسم حج تمتع امسال اظهارکرد: شورای‌عالی حج به ریاست، رئیس‌جمهوری تشکیل شد و عملیات حج ۱۴۰۲ به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تفویض شد.

وی با بیان اینکه البته شرط عربستان برای انجام عملیات حج تنها با ایرلاین حامل پرچم هم سر جای خود بوده‌است، گفت: انجام عملیات حج تنها با ایرلاین جمهوری اسلامی ایران به طور عمده به موضوعات تکنیکال برمی‌گردد که جزییات خاصی دارد و موضوع سیاسی نیست.

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر با تاکید بر اینکه ایرلاین مورد وثوق برای انجام عملیات در آسمان عربستان، ایران‌ایر (هما) است، ادامه داد: جابه‌جایی حجاج با یک ایرلاین ایرانی دیگر هم مطرح شد که عربستان با آن موافقت نکرد و این ایرلاین اساسا مشمول ممانعت پروازی و عملیات در کشور عربستان است، تا کنون تنها ایرلاین مجاز ایران‌ایر است.

قربانعلی افزود: از سوم خردادماه عملیات حج از ۲۱ مبدا از ایران آغاز و ۱۰ فروند از هواپیماهای ایران ایر به پروازهای حج اختصاص داده می‌شود و ۸۸ هزار حاجی از طریق هما جابه‌جا خواهند شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 60
  • نظرات غیرقابل انتشار: 18
  • کو ردستان IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    شریعتمداری چه خبر
  • ملا اسحاق جو IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    شروط سخت برای دوستی های ثانویه
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    ای خدا مگه تمام خبرنگاران ما باید درراس پست های کشوری قرار بگیرند مثلا یازرلو مجری شبکه خبر بود .امید قالیباف مجری شبکه خبر بود و.....
  • صمد اقا IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    راستی چرا تابلوی خیابان نمر را پایین کشیدند؟؟؟؟ یعنی اشتباه کرده بودند در مورد این شخصیت؟؟؟ یا .....
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    من فکرمیکنم هم ایران هم سعودی به این نتیجه رسیدن ک میتونن خودشون منطقه رامدیریت کنندوتاخت وتازغرب رامسدودکنند

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها