۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
خودرو ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به بازار می آید

بدون تردید اگر خودرویی در محدوده قیمت ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان عرضه شود برای طبقه متوسط و طبقه کمتر برخوردار یک گزینه بسیار ایده آل برای خرید خواهد بود.

فردای اقتصاد: با توقف تولید پراید بحث تولید یک خودرو جایگزین در محدوده قیمت آن هر از گاهی در حاشیه صنعت خودرو کشور مطرح می شد. حالا این مساله به حقیقت پیوسته و قرار است اولین خودرو اقتصادی طراحی و تولید داخل با همین قیمت ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود. این بازه قیمتی نیز به دلیل آپشن هایی است که در آن استفاده خواهد شد. مدل پایه یا لو آپشن آن ۱۵۰ میلیون تومان و مدل فول آپشن آن ۲۵۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. این مساله را عبدالله توکلی مدیر دفتر صنایع خودرو وزارت صمت تایید کرده است.

اولین خودرو اقتصادی داخلی از کجا آمد

خودرو اقتصادی مذکور که هنوز نامی برای آن در نظر گرفته نشده است با همکاری مشترک دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو طراحی و تولید شده است و فعلا نشان تجاری شرکت بن رو که یکی از زیر مجموعه های سایپا به حساب می آید روی آن نقش بسته است.

در بخش طراحی بیرونی این خودرو بیشتر رد پای طراحی محصولات ایران خودرو دیده می شود و در بخش تریم و طراحی داخلی زبان طراحی سایپا برجسته تر است. از نظر فنی گفته می شود که این خودرو روی پلتفرم خودرو رنو کویید که خود یک محصول بسیار ارزان قیمت از رنو برای بازار کشورهای درحال توسعه است، طراحی شده است.

پیشرانه خودرو اقتصادی

این خودرو از نظر ظاهری شباهت زیادی به کراس اوورها دارد اما بیشتر یک هاچبک است و حدودا ۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد. برای این خودرو سبک یک موتور ۷۰ تا ۷۵ اسب بخاری در نظر گرفته شده که احتمالا موتور یک لیتری ۳ سیلندر باشد. مصرف سوخت آن نیز گفته می شود که کمتر از ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مژگان IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    قورباغه رو رنگ گردن بجای فولکس واگن میندازن به مردم امیدوارم یه چیزی از پراید نباشه طابوت رفت خدا میدونه این دیگه چیه لو اپشن و فول اپشن قیمت لو اپشنش از پراید هم گرانتر
  • محمدولایی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    به بازنشستگانی که خودرو ندارند خودرو اقساطی بدهید
  • Yuyu IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    فکرکنم تو توافق برجام به جای ضرر وزیان خروج امریکا توافق شده که به جای پول ایران ماشین بدن ودوستان کار حمل ونقل ان را بکنند
  • ف واثقی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    مطمئنا تا بیایدوارد بازار شود قیمتش بالای 300 میلیون خواهد بودچون سیاستمداران اجازه نمیدهند قشر ضعیف جامعه ایران خودرو صفر داشته باشند مگر اینکه خود خدادر این مملکت وارد عمل شود
  • همتی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    پیشنهاد میکنم اسمشو بزارید جوک نکنید این کارو نه خودتون نه ملت سرکار نزارید.
  • عدالت طلب IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    زرشک

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها