۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
خریداران خودرو هایما در بورس ۱۲ درصد سود کردند

امروز ۴۸۱ هایما S7 در بورس کالا به فروش رسید و خریداران آن را بسیار نزدیک به قیمت پایه خریدند.

فردای اقتصاد: در دومین دور از عرضه خودرو در بورس کالا، امروز ۲۰۰ دستگاه هایما S۷ سفید و ۲۸۱ دستگاه هایما S۷ مشکی در این بازار عرضه شد.

پس از ۸ دقیقه رقابت، هایما سفید که با قیمت پایه ۷۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بورس کالا عرضه شد با میانگین قیمتی ۷۵۳ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان و رقابت ۱.۴۶درصدی معامله شد. البته با توجه به هزینه‌های جانبی (همچون مالیات بر ارزش افزوده) این خودرو برای خریداران نهایتا ۸۵۵ میلیون تومان آب می‌خورد که ۱۱ درصد ارزان‌تر از قیمت بازار آن است. مقدار تقاضا برای این خودرو، ۲۴۰ دستگاه بود.

هایما مشکی در بورس با قیمت پایه فروخته شد

در اتفاقی جالب، به دلیل نبودن تقاضا در قیمت‌های بالاتر تمام هایماهای مشکی عرضه شده در بورس کالا به قیمت پایه به فروش رسیدند. به عبارت دیگر، خریداران خودرو را با قیمت کارخانه خریدند.

هر دستگاه هایما S7 مشکی به قیمت ۷۴۲.۵ میلیون تومان معامله شد که با احتساب هزینه‌های جانبی، هزینه نهایی برای خریداران ۸۴۳ میلیون تومان خواهد بود. این رقم همچنان ۱۲ درصد ارزان‌تر از قیمت این خودرو در بازار است.

در حالی که ایران خودرو ۳۰۰ خودرو هایما مشکی را برای فروش در بورس عرضه کرده بود، تقاضا برای این خودرو کمتر بود و تنها ۲۸۱ دستگاه هایمای مشکی معامله شد.

لازم به ذکر است با توجه به تحویل ۳۰ روزه این خودروها، هزینه خواب پول ناچیز خواهد بود. چراکه سود بانکی برای یک ماه حدود ۱.۵ درصد است و حتی رقم هزینه نهایی خرید هایما سفید (با قیمت ۸۵۵ میلیون تومان) نیز با احتساب سود بانکی برابر با ۸۶۸ میلیون تومان که همچنان اختلاف جدی با قیمت بازار دارد.

بیشتر بخوانید: خرید هایما در بورس تا چه قیمتی منطقی است؟

آمار معاملات هایما در بورس
آمار نهایی معاملات هایما S7 در بورس کالا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سسس IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    هرلایی سرملت میاد خود مردم میارند با این خرید - احمق ها نخرید

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار