۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
خودروهای وارداتی ارزان قیمت، کدام خودروهای داخلی و چینی را تهدید می کنند؟

یکی از مواردی که بسیاری در انتظار آن هستند ارزان شدن خودرو با آغاز عرضه خودروهای وارداتی است.

فردای اقتصاد: اینکه انتظار داشته باشیم قیمت خودروهای خارجی و چینی با ورود خودروهای جدید با ریزش محسوسی همراه باشد کمی خوشبینانه به نظر می رسد.

علت آن این است که در نظر گرفتن سقف واردات ۲۰ هزار دلاری موجب می شود بسیاری از مدل های کنونی موجود در ایران همچنان بدون رقیب بمانند. مثلا در برند هیوندای از خودرو النترا به پایین را می توان با ۲۰ هزار دلار وارد کرد و حتی ممکن است خود النترا نیز مشمول این سقف قیمت نشود.

از سوی دیگر خودروهایی که به قیمت زیر ۲۰ هزار دلار  هستند، در ردیف خودرو های کم آپشن یا حتی بدون آپشن قرار می گیرند که به این ترتیب خودروهای چینی هم مزیت خود را در برابر آنها حفظ خواهند کرد.

پس گروهی که خودروهای وارداتی فول سایز و یا خودروهای دارای آپشن را می پسندند، احتمالا مخاطب خودروهای وارداتی جدید نخواهند بود.

در بخش خودروهای داخلی نیز، با توجه به قیمت ارز در مقطع کنونی، حتی خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار هم بعید است بتوانند با قیمتی کمتر از ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان با در نظر گرفتن تعرفه، هزینه های جانبی و سود واردکننده، به دست مصرف کننده برسند.

به این ترتیب خودرو وارداتی عملا شاید برای تعداد معدودی از خودروهای داخلی و چینی صفر کیلومتر در بازار تهدید و رقیب باشند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیروس IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    هیچ وقت به نفع مستیضعف نیست ماشین دار شدن شده رویا

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها