۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
۱۱۴ پروژه کلاهبرداری در ۴۵ روز توسط یک نفر

فردی در ۱.۵ ماه، با راه‌اندازی ۱۱۴ پروژه اسکم، ۶۰۰ هزار دلار درآمد به‌دست آورد.

فردای اقتصاد: فردی در ۱.۵ ماه، ۱۱۴ پروژه اسکم راه‌اندازی کرده و از این طریق ۶۰۰ هزار دلار درآمد به‌دست آورد. در واقع این فرد دارایی تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران را به سرقت برده است.

بر اساس تحقیقات شرکت تحقیقاتی بلاک چین ZachXBT، با ردیابی ادرس کیف پول‌ها، مشخص شده است یک ادرس خاص ظاهرا ۱۱۴ پروژه کلاه‌بردای را در طی ۴۵ روز گذشته راه‌اندازی کرده. این پروژه‌ها همگی میم کوین و اسکم بوده‌اند.

Memecoin یا میم‌کوین‌ها توکن‌های رمزنگاری الهام گرفته شده از جوک‌ها و میم‌های محبوب اینترنتی هستند، که به طور کلی هیچ کاربرد جدی یا موارد استفاده در آینده را ارائه نمی‌دهند.

این شرکت تحقیقاتی عنوان کرده است که هر بار وجوه سرقت شده از این کلاهبرداری‌ها دقیقاً به یک آدرس ارسال شده است. این درحالیست که به نظر می‌رسد ادرس‌های متعلق به این کلاه‌برداران بیشتر از این بوده، اما تا کنون شناسایی نشده‌اند.

تحلیلگران ارقام مالی را محاسبه کرده‌اند که نشان می‌دهد این فعالیت‌های کلاهبرداری ادعا شده چقدر درآمد داشته است زیرا کلاهبرداران مورد بحث از چندین کیف پول برای تقسیم وجوه خود استفاده می‌کردند.

تحقیقات دیگر نشان می‌دهند که این فرد برخی از وجوه دزدیده شده را به یک آدرس coinbase ارسال کرده است اما از آنجایی که احتمالا این مبالغ در مقدارهای کوچک در یک زمان ارسال می‌شوند تشخیص آن یکم مشکل است.

درحال‌حاضر به طور مشخص این فرد یا گروه، در حدود ۳۱۸ اتریوم از کاربران جذب کرده‌اند که در حدود ۶۰۰ هزار دلار ارزش‌گذاری می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار