۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
هزینه سفر خانوادگی به شمال چقدر می‌شود؟

پنج روز سفر یک خانواده چهار نفره به شمال کشور حدود ۱۱ میلیون تومان آب می‌خورد. البته این هزینه با توجه به غذا و اقامتگاه تغییر زیادی می‌تواند داشته باشد.

فردای اقتصاد: بعد از حدود دو سال محدودیت‌های کرونایی که بیشترین آسیب را به حوزه سفر زده بود، حالا مدتی است که بازار سفرها دوباره در حال داغ شدن است. اما از طرفی دیگر به واسطه رشد شدید هزینه‌ها، سفر برای بسیاری از دهک‌های جامعه تبدیل به کالایی لوکس و خارج از دسترس شده است. اما اگر یک خانواده ۴ نفره بخواهد برای ۵ روز به شمال کشور برود چقدر هزینه دارد؟

اقامتگاه، اصلی‌ترین هزینه سفر

برخی ممکن است ویلای شخصی داشته باشند یا به خانه اقوام بروند، برخی هم ممکن است ترجیح بدهند لب ساحل چادر بزنند و از دریا لذت ببرند. اما به طور کل مرسوم‌ترین شیوه اقامت در سفر به شمال کشور اجاره روزانه خانه و ویلا است. هزینه اجاره ویلا به مواردی مانند امکانات خانه، شهر، تعطیلات، نزدیکی به دریا و مواردی دیگر بستگی دارد. اما برای اجاره یک ویلای معمولی در نزدیکی دریا در تعطیلات باید روی حداقل روزی یک میلیون تومان حساب کرد. این یعنی برای یک سفر ۵ روزه به شمال فقط ۵ میلیون تومان باید بابت هزینه اجاره ویلا پرداخت.

خورد و خوراک چقدر هزینه دارد؟

یکی از جاذبه‌های شمال کشور به ویژه استان گیلان غذاهای خاص و خوشمزه آن است. از طرفی دیگر درست کردن کباب و جوجه در کنار ساحل یا جنگل لذت دیگری دارد. هر کدام از این وعده‌ها برای یک خانواده ۴ نفره چیزی حدود ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد که اگر ۵ وعده برای ۵ روز در نظر بگیریم فقط ۲.۵ میلیون تومان هزینه این غذاها می‌شود. اگر ۵ وعده دیگر غذایی معمولی باشد که در خانه پخته می‌شود، می‌توان حدود یک میلیون تومان دیگر برای آن در نظر گرفت. صبحانه‌ها هم هر روز تقریبا حدود ۱۰۰ هزار تومان می‌شود که برای یک سفر ۵ روزه می‌شود ۵۰۰ هزار تومان. به این ترتیب حدود ۴ میلیون تومان هم هزینه خورد و خوراک می‌شود.

از محاسبه هزینه میان وعده، میوه و تنقلات صرف نظر می‌کنیم.

سایر هزینه‌ها چقدر است؟

اگر با خودروی شخصی سفر کنید، حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه بنزین و عوارضی می‌شود. اما اگر بخواهید با اتوبوس سفر کنید و داخل شهر هم با تاکسی رفت و آمد کنید، باید حدود یک میلیون تومان هم برای آن در نظر گرفت.

اگر قصد تفریحات آبی داشته باشید، جت اسکی گزینه جذابی است. هزینه نیم ساعت اجاره جت اسکی در شمال حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است. البته در روزهای غیرتعطیل می‌توان با قیمت‌های اندکی کمتر جت اسکی را اجاره کرد. خرید سوغاتی و سایر تفریحات هم حداقل ۵۰۰ هزار تومان دیگر هزینه دارد.

به این ترتیب برای انجام یک سفر ۵ روزه به شمال با امکانات نسبتا خوب یک خانوار ۴ نفره باید حدود ۱۱ میلیون تومان هزینه کند. البته این عدد می‌تواند با توجه به اقامتگاه و خورد و خوراک تا نصف کاهش یابد یا بیش از دو برابر شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    اگر سفر 5 روزه باشد، هزینه اقامت برای 4 شب باید هزینه اقامت باید درنظر بگیرید. راجع به بقیه هزینه ها نظری ندارم.
  • عليرضا اماني IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    يادش بخير ما چهار سال پيش با 12.5 ميليون تومان بمدت 8 روز با خانواده چهار نفره رفتيم بلغارستان

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار