۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
تاجران عمانی برای این شهر جنوبی چه برنامه‌ای دارند؟

هرمزگان نشست مشترک مهدی دوستی استاندار هرمزگان با وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان برگزار شد.

ایسنا: مهدی دوستی در این نشست با اشاره به بازدید هیئت عمانی از بندر شهید رجایی اظهار کرد: در حوزه همکاری‌های دو جانبه در حوزه بندری آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه گذاران عمانی وجود دارد، فاز سوم این بندر در حال تکمیل است و تنها نصب تجهیزات باقی مانده و آماده‌ایم در این حوزه با بخش خصوصی عمان هم همکاری کنیم.

 وی افزود: هرمزگان به جز بندر شهید رجایی، بنادر مهم دیگری در سیریک و بندرلنگه نیز دارد که می‌توان تجارت خرد را در آن بنادر انجام داد، در این بنادر هم آمادگی همکاری دوجانبه وجود دارد، در پس کرانه هم اگر زمینی برای فعالیت شرکت‌های خصوصی عمان نیاز است آمادگی داریم این زمین را در اختیار قرار دهیم. استاندار هرمزگان با تاکید بر زمان بر بودن بروکراسی اداری و انجام کارهای اداری گفت: در راستای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی عمان در هرمزگان، به صورت ویژه امور را تسهیل خواهیم کرد و مجوزهای مورد نیاز را اخذ می‌کنیم.

سعید بن حمود المعولی وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان در این نشست با اشاره به ظرفیتهای بسیار خوب هرمزگان، از عزم بخش دولتی و خصوصی این کشور برای سرمایه گذاری در ایران و استان هرمزگان خبر داد و گفت: در بازدید امروز شاهد پتانسیل‌های خوبی در حوزه بندری بودیم که بخش خصوصی را راغب به سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: هدف ما از این سفر توسعه روابط تجاری و اقتصادی بوده و به دنبال آن هستیم بتوانیم فعالیت اقتصادی را گسترش دهیم. وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان گفت: بندرعباس ظرفیت‌های خوبی دارد و ارتباط موثرتر میان دو کشور نیاز است خط پروازی از عمان به بندرعباس هم تعریف شود.

 روز گذشته مهندس سعید بن حمود المعولی وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان هیئتی عمانی از جمله مدیرکل بنادر عمان، رئیس انجمن لجستیک عمان و مدیر شرکت اجرایی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده وزارت امور خارجه این کشور در سفری یک روزه وارد بندرعباس شدند و از ظرفیت‌های بندری این شهر بازدید کردند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha