۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۷
روایت آمریکایی از پیشرفت در مذاکرات احیای برجام
میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنا در خواست برگزاری یک نشست محرمانه با اعضای دولت بایدن کرده‌بود./ عکس: پولیتیکو

پولیتیکو به نقل از دستیار یکی از سناتورهای دموکرات نوشت که پیشرفت‌هایی در این مذاکرات حاصل شده است ولی توضیح بیشتری نداد.

فردای اقتصاد: پایگاه خبری تحلیلی «پولیتیکو»، از جلسه محرمانه مقام‌های ارشد دولت جو بایدن با نمایندگان سنا در رابطه با ایران خبر داده است.

به نوشته پولیتیکو، وندی شرمن، قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا و کالین کال، معاون وزیر دفاع از حاضران در این جلسه هستند که سه‌شنبه پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.
شرمن که از اعضای بلندپایه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در زمان مذاکرات منتهای به برجام بود، اخیرا اعلام کرده پس از ۳۰ سال بازنشسته خواهد شد.

بنابر این گزارش، رابرت مالی، فرستاده ویژه ایالات متحده در امور ایران در این جلسه حضور نخواهد داشت.

دو منبع ناشناس به پولیتیکو گفتند علت عدم حضور نماینده ویژه ایالات‌ متحده در امور ایران در این جلسه گذراندن دوران مرخصی‌ست و ایبرام پیلی، معاون او، به جایش در جلسه شرکت خواهد کرد.

این نخستین جلسه ویژه اعضای دولت جو بایدن با نمایندگان سنا در رابطه با ایران است.

این جلسه به درخواست میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس سنا برگزار می‌شود.

سناتور مک‌کانل مدعی شده که تهدید ایران در دوره ریاست جمهوری جو بایدن افزایش یافته‌است.

انتقادهای سناتور مک‌کانل علیه رییس‌جمهور دموکرات به‌ویژه از زمان مرگ یک پیمانکار آمریکایی در سوریه افزایش یافته‌است.

به نوشته پولیتیکو، در این جلسه درباره وضعیت مذاکرات احیای برجام گزارش خواهد داد.

پولیتیکو به نقل از دستیار یکی از سناتورهای دموکرات نوشت که پیشرفت‌هایی در این مذاکرات حاصل شده است ولی توضیح بیشتری نداد.

مورگان موار، معاون مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده، برایان نلسون، معاون وزارت دارایی و دریابان استیون کوهلر، معاون برنامه ریزی ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا از دیگر حاضران در این جلسه هستند.

دیگر شرکت‌کنندگان در این جلسه، که ساعت چهار عصر در کپیتال هیل، محل ساختمان کنگره در واشنگتن، برگزار می‌شود، کالین کهل، معاون وزیر دفاع، مورگان مویر، معاون مدیر اطلاعات ملی، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی و همچنین استیون کوهلر، رییس استراتژی، سیاست و برنامه‌های ستاد مشترک، هستند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی، پیش‌تر به خبرنگاران گفت از ماه اوت، ایران بیش از ۴۰۰ هواپیمای بدون سرنشین به روسیه داده است که بیشتر آنها شاهد بوده‌اند. در ازای آن، مسکو با برنامه های موشکی و دفاع هوایی خود، از جمله با فروش هواپیماهای جنگنده، به تهران کمک می‌کند. وی افزود تحریم‌های بیشتری علیه افرادی که به «این مشارکت دفاعی تمام عیار» کمک می‌کنند، اعمال خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار