۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
خبر مهم مجلس از شروع مذاکرات برجام + جزئیات

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به مجموعه پیام‌هایی که از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی به ما رسیده است، احتمالا به زودی مذاکرات احیای برجام از سر گرفته می‌شود.

مهر: شهریار حیدری در واکنش به اظهارات اخیر برخی از مقامات آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن به اسرائیل اجازه آزادی عمل علیه تهدید هسته‌ای ایران را می‌دهد، اظهار داشت: غربی‌ها همواره با تهدید ایران به دنبال ایجاد جنگ روانی علیه ما هستند و در طول ۴۴ سال گذشته همیشه مقامات آمریکا، برخی از دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی از ابزار جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده‌اند.

وی بیان کرد: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران جایگاهی بسیار مؤثر در نظام بین‌المللی و تحولات جهانی دارد و علاوه بر این با توجه به تحولات جدیدی که در منطقه و روابط میان ایران و عربستان، ایران و بحرین و عربستان و یمن و عربستان و سوریه شکل گرفته، جایگاه غربی‌ها در منطقه متزلزل شده و برنامه‌های آنان هم برای پیگیری پروژه ایران هراسی با شکست جدی مواجه شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیگر هیچ بهانه‌ای برای حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه نیست و از این جهت غربی‌ها به شدت نگران هستند و سراغ تهدید ایران رفتند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از مقامات آمریکا گفته اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند اجازه می‌دهند اسرائیل اقدام نظامی علیه کشور ما انجام می‌دهند که باید به آنان گفت رژیم صهیونیستی کوچک‌تر از این حرف‌هاست که بتواند ایران را تهدید کند یا اقدامی نظامی علیه کشورمان انجام دهد.

حیدری اظهار داشت: بنده با اطمینان و به عنوان کسی که از توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران اطلاع دارم، باید بگویم که رژیم صهیونیستی در معادلات دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران هیچ عددی نیست. شاید آنان یکسری اقدامات ایذایی و ترور انجام دهند که هر گروه و جریانی می‌توانند این اقدامات را انجام دهند اما این اقدامات نمی‌تواند نشان دهد که رژیم صهیونیستی یک قدرت جهانی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از نظر جمهوری اسلامی ایران اصلاً به حساب نمی‌آید و عددی در محاسبات نظامی و دفاعی ما نیست. تهدیدات غربی‌ها علیه ایران هم فقط یک عملیات روانی است و علتش تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه و ترمیم روابط ایران و عربستان است که برای آنان خوشایند نیست.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال آن است که بیشترین امتیاز را از برجام بگیرد و برجام به نتیجه برسد اما به ضرر ما باشد، گفت: آن‌ها باید بدانند که موضع و استراتژی ایران در برجام ثابت است و به نتیجه رسیدن برجام و رفع کامل تحریم‌های ایران برای ما حائز اهمیت است. با توجه به مجموعه پیام‌هایی که از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی به ما رسیده است، احتمالاً به زودی مذاکرات احیای برجام از سر گرفته می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها