۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
دست نیاز قالیباف به سمت نخبگان رفت

قالیباف: این شرایط سخت حق مردم نیست. همینجا دست نیاز به سمت نخبگان، کارشناسان و دانشگاهیان دراز می‌کنیم تا بتوانیم برنامه هفتم را با نگاه مسئله محوری، به گونه‌ای تنظیم کنیم که به سمت ثبات اقتصادی پیش برویم.

 فردای اقتصاد: قالیباف رئیس مجلس با بیان اینکه این شرایط سخت حق مردم نیست و در یک برنامه پنج‌ساله می‌توان ثبات اقتصادی ایجاد کرد گفته است: دشمن در جنگ اقتصادی قصد انتقام از موفقیت‌های بزرگ گذشته را دارد.

به گزارش خانه ملت و به گفته رئیس مجلس، ما مسئولان باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا در عرصه‌های سخت دفاع‌مقدس به این موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کردیم اما در عرصه جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و جنگ ترکیبی منفعل هستیم، و این موضوعات به نقطه آسیب ما تبدیل شده و دشمن ما دقیقاً از همین نقاط ضعف استفاده کرده و قصد دارد انتقام گذشته را بگیرد.

قالیباف در بیستمین یادواره ۱۷۰ شهید بخش رامند شهرستان بوئین‌زهرا تصریح کرد: برخی افراد معتقدند مشکل اساسی ما این است که قصد داریم با مبانی مبتنی بر سنت‌های الهی، فرهنگ استقامت و مقاومت، حرکت‌های مردمی و وعده‌های خداوند به پیروان مکتب اسلام حرکت کنیم و مشکلات را زاییده این مسیر می‌دانند و معتقدند باید مسیری را طی کرد که اگر استقلال و عزتمان آسیب دید هم حرفی نزنیم و اگر دخالت خارجی نسبت به ما صورت گرفت ایرادی نگیریم و وادادگی و سستی‌ها در قبال دشمن را نبینیم و برای این افراد مهم نیست که تسلیم نظام سلطه شده و با عزت زندگی نکنیم.

رئیس مجلس افزود: این در حالی است که ما بر این باوریم که امروز دور شدن از این مسیر در عرصه جنگ اقتصادی باعث ضعف ما شده است. باید به تجربیات خود در دوران دفاع مقدس بنگریم که با حداقل امکانات حضور یافتیم اما از آنجایی که معنویت، مبانی دینی، عقلانیت، منطق، عدالت و ایمان در جبهه‌ها حاکم بود و می‌دانستیم باید مقابل دشمن بایستیم، شامل مِن حَیثُ لا یَحتَسِب شدیم و تجربه نشان داد با ایستادن در این مسیر به اهداف خود خواهیم رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت مردمی و مجلس انقلابی دست به‌دست هم داده تا در جریان بررسی برنامه پنج‌ساله هفتم، شرایط را اصلاح کند، اظهار کرد: همینجا دست نیاز به سمت نخبگان، کارشناسان و دانشگاهیان دراز می‌کنیم تا بتوانیم برنامه هفتم را با نگاه مسئله محوری، به گونه‌ای تنظیم کنیم که به سمت ثبات اقتصادی پیش برویم.

قالیباف تأکیدکرد: ما می‌توانیم مردم را از سختی نجات دهیم و این شرایط حق مردم ما نیست.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    آخه انتخابات مجلس نزدیکه پس چرا تا حالا خبری نبود بخدا همش الکیه

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار