۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
از فراکسیون خارج شوید

سخنگوی فراکسیون انقلاب خطاب به برخی از نمایندگان مجلس: وفادار و متعهد باشید و گرنه از حمایت فراکسیون برخوردار نخواهید شد.

 فردای اقتصاد: ابوالفضل عمویی، سخنگوی فراکسیون انقلاب به برخی از نمایندگان مجلس که اعلام کرده‌اند اگر در فراکسیون برای نامزدی در هیات رئیسه رای نیاورند به صورت مستقل کاندیدا می‌شوند؛ هشدارداده است که وفادار و متعهد باشید و گرنه از حمایت فراکسیون برخوردار نخواهید شد.

با استناد به اطلاعات موجود قراراست انتخابات هیات رئیسه مجلس روز یکشنبه برگزار شود و تا کنون دست کم سه نفر از اعضای این فراکسیون کاندیدای ریاست مجلس و برخی دیگر از اعضا هم برای سایر سمت‌های هیات رئیسه ابراز تمایل کرده‌اند اما تا کنون همراهی فراکسیون را جلب نکرده‌اند.

عمویی به خانه‌ملت گفته است: انتظار می‌رود که برخی از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی به تصمیم تشکیلاتی پایبند و نسبت به خروجی تصمیم فراکسیون متعهد باشند. او به نقش هدایتگری سیاسی فراکسیون متبوعش درمجلس اشاره و اعلام کرده‌است که انسجام در کار تشکیلاتی قوام کار مجلس است. در هر دوره مجلس هم اینگونه بوده که فراکسیون‌ها رویکردهای کلان سیاسی مجلس را تعیین و معرفی می‌کنند. در مجلس یازدهم هم فراکسیون انقلاب اسلامی به عنوان فراکسیون اکثریت، نقش هدایت سیاسی مجلس را برعهده دارد.

وی ادامه داد: فراکسیون دو دوره داشته و در دوره جدید سعی کرده رویکرد فعالانه تری داشته باشد. در حال‌حاضر یکی از انتظاراتی که از فراکسیون وجود دارد این است که اختلاف نظرها و تعدد نامزدها در موضوع نامزدها برای هیات رئیسه را به حداقل برساند و با انسجامی که در جهت پیشبرد اهداف سیاسی مجلس شکل می‌گیرد، موجب می‌شود اداره مجلس هوشمندانه تر و مفید تر پیش برود. از این جهت فراکسیون انقلاب اسلامی بنا دارد در دوره پیش رو فعالانه تر و با مشارکت بیشتر اعضا در مقاطع تاثیرگذار سیاسی نقش آفرینی کند که بتواند نامزدهای خودش را برای مناصب داخل مجلس معرفی کند.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، با اشاره به اظهار نظر برخی از اعضای فراکسیون اکثریت مبنی بر اینکه چنانچه برای نامزدی در هیات رئیسه در فراکسیون رای نیاورند به صورت مستقل کاندیدا می‌شوند، خاطرنشان کرد: این رویکرد مخالف انسجام و کار تشکیلاتی است. بنابراین انتظار می‌رود که اعضای فراکسیون نسبت به خروجی تصمیم فراکسیون متعهد باشند. این موضع در اساسنامه فراکسیون انقلاب اسلامی هم آمده است و انتظار می‌رود افرادی که در فراکسیون نامزد می‌شوند به خروجی تصمیم فراکسیون پایبند باشند.

عمویی، تاکید کرد: فراکسیون انقلاب اسلامی بر اساس یکسری اصول و ارزش‌ها تشکیل شده است. کسانیکه به فراکسیون می‌پیوندند در واقع به اصول و ارزش‌های فراکسیونی اعلام پایبندی می‌کنند و انتظار می‌رود که در عمل هم به فراکسیون متعهد باشند. همراهی با سایر گروههای داخل مجلس که عضو فراکسیون نیستند خلاف انسجام سازمانی و تشکیلاتی است و از این جهت، از همه کسانیکه عضویت در داخل فراکسیون را می‌پذیرند و اعلام وفاداری می‌کنند؛ انتظار این است که به تعهد خود پایبند باشند.

وی یادآور شد: افرادی که به صورت مستقل عمل می‌کنند نباید انتظار داشته باشند که از حمایت فراکسیون برخوردار شوند. اگر کسی به تعهدات تشکیلاتی‌اش در داخل فراکسیون پایبند نیست بهتر است که اعلام کند عضویتی در فراکسیون ندارند.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی، گفت: بدون کار تشکیلاتی انسجام مجلس از بین می‌رود و هدایت مجلس به تحولات و موج‌های زودگذر وابسته می‌شود. اما یک کار سیاسی بلند مدت که هم بتواند اهداف مورد انتظار مردم را دنبال کند و هم بتواند منافع ملی را تامین کند، نیازمند کار تشکیلاتی منسجم است. بنابراین کار فراکسیونی از این جهت، مهم است. بدون فراکسیون و کار فراکسیونی تصمیم گیری‌های مجلس عمیق نخواهد بود.

وی به تأثیر عدم پایبندی اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی به جبهه انقلاب اشاره کرد و افزود: جبهه انقلاب اسلامی به عنوان مجموعه‌ای که با اهداف و شعارهای خاصی نامزدهایی را به مردم معرفی کرده است و امروز اکثریت مجلس یازدهم را تشکیل می‌دهد بر اساس تعهداتی که به مردم در ایام انتخابات داده انتظار دارد که نمایندگان به آن تعهد پایبند باشند و در داخل مجلس پیگیر آن اهداف باشند. از این جهت جبهه انقلاب حق دارد روند بررسی عملکرد اعضای فراکسیون انقلاب را برای انتخابات آتی مجلس بررسی کنند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار