۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
فراکسیون انقلاب گزینه‌های اعضای هیات رئیسه را معرفی کرد

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی: قالیباف، تنها نامزد ریاست مجلس از سوی فراکسیون است.

فردای اقتصاد: هفتم خرداد، سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی است که هرساله اعضای هیات رئیسه مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها برای یک سال آینده در این روز تعیین می‌شوند. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات رئیسه متشکل از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۶ دبیر و ۳ کارپرداز یا ناظر است که با رأی اکثریت نمایندگان برای یک سال انتخاب می‌شوند. ابوالفضل عمویی، سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی از اتمام مهلت دو روزه ثبت نام نامزدهای در فراکسیون اکثریت جهت معرفی به اجلاسیه چهارم خبر داد و گفت: ۷ نفر برای ناظری، ۲۰ نفر برای دبیری و ۳ نفر برای نایب رئیسی در این‌ فراکسیون ثبت نام‌کردند. به گفته عمویی، فراکسیون انقلاب اسلامی برای جایگاه ریاست مجلس در سال چهارم یک نفر نامزد دارد و آقای قالیباف تنها نامزد ریاست مجلس از فراکسیون انقلاب خواهد بود.

وی افزود:  فراکسیون اکثریت، ۶ نفر برای دبیری هیات رئیسه، ۳ نفر به عنوان ناظران و دو نفر به عنوان نواب رئیس و یک نفر برای ریاست مجلس به صحن مجلس معرفی خواهد کرد. محمدباقر قالیباف به عنوان رئیس و مجتبی ذوالنور و عبدالرضا مصری به عنوان نواب هیات رئیسه انتخاب شدند.

 همچنین سیدنظام‌الدین موسوی، محسن پیرهادی و علیرضا سلیمی، به عنوان ناظرین هیات رئیسه، و احمد نادری، روح الله متفکر آزاد، محسن دهنوی، مجتبی یوسفی، محمد رشیدی و کریمی نیز به عنوان دبیران هیات رئیسه، از سوی اعضای فراکسیون انتخاب شدند. انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه چهارم قرار است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده روز سه‌شنبه دوم خرداد ماه برگزار شود و نمایندگان اعضای ۱۲ نفره این هیات را با رأی خود برای سال چهارم مجلس یازدهم انتخاب کنند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار