۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
موافقت آمریکا با پیش شرط هسته‌ای ایران؟

رویترز مدعی شد که ایران و آمریکا به راه‌حلی برای حل مسئله پادمانی رسیده‌اند. رئیسی بر این پیش شرط ایران برای توافق تاکید کرد.

بورس روز گذشته متعادل و مثبت بود. به طوری که شاخص کل رشد ۱،۰۵۱ واحدی (معادل ۰.۰۷ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۰.۵۱ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به ۳،۱۲۳ هزار میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی در بین نمادها خاور، پالایش و کالا بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

حدود ۲۱ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وبانک و ذوب بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای شستا و خاور داشتند.

وزیر صمت: آیین‌نامه‌ای که در دولت مصوب شد، آیین‌نامه بسیار کامل و دقیقی است که همه موضوعات مربوط به رمزدارایی‌ها را از جمله نحوه تامین سوخت و انرژی آنان، نحوه واگذاری و اعطای مجوزها را مشخص کرد که این مجوزها را وزارت صمت درباره استخراج رمزدارایی‌ها خواهد داد./ تعرفه واردات خودرو شناور خواهد بود. 

با تصویب ماده ۲۰ قانون بانک مرکزی در مجلس؛ نظارت برخط بانک مرکزی بر موسسات اعتباری تصویب شد. 

وزیر اقتصاد: به هر خارجی که ۱۰۰ هزار دلار وارد ایران کند، اقامت می‌دهیم. 

رئیس سازمان بورس: این سازمان با برنامه‌ریزی و تحلیل دقیق داده‌ها، به این نتیجه رسید که می‌تواند دامنه نوسان را به صورت پلکانی افزایش دهد و در فرصت مناسب به سمت افزایش دامنه نوسان تا حدود ۱۰ درصد حرکت کند که این اقدام منتج به کارآمدی و حرفه‌ای‌تر شدن بازار سرمایه می‌شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره پیگیری موضوع نبود توازن در پرداخت‌ها گفت: ترمیم حقوق کارکنان دولت از اول شهریور اجرایی می‌شود. 

وزیر ارتباطات: مهمترین رویدادی که باید برای ارتقای سرعت شبکه باید اتفاق بیفتد بحث طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست که باید به خانه‌ها و ادارات ببریم و چون نامحدود است، سرعت اینترنت چند صد برابر خواهد شد. 

معاون اقتصادی بانک مرکزی: نرخ تورم از ۵۹.۵ درصد در شهریور ۱۴۰۰ به ۴۰.۱ درصد در مرداد ۱۴۰۱ رسید.

مدیرعامل بانک ملی: تصمیم‌گیری درباره نرخ سود سپرده جزء وظایف شورای پول و اعتبار است و تا جایی که بنده اطلاع دارم، اخیرا در شورای پول و اعتبار موضوع افزایش نرخ سود سپرده مطرح شده ولی تصویب نشده است.

در پی درگیری‌های داخلی در عراق که به کشته شدن دست کم ۲۰ تن از شهروندان این کشور منجر شده، قیمت نفت برنت نزدیک به ۴ درصد رشد کرد و به بیش از ۱۰۳ دلار رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران خبر داد که ایران غنی سازی اورانیوم در یکی از سه آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۶‌ را که اخیر در سایت هسته‌ای نطنز نصب کرده بود، آغاز کرده است.

حساب کاربری شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» چین در توییتر گزارش داد حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه به مسکو سفر خواهد کرد. 

رویترز: ایران و آمریکا به راه‌حلی برای حل و فصل مسئله پادمانی دست پیدا کرده‌اند. ایران خواهان دریافت این تعهد است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحقیقات مربوط به مسائل پادمانی را تا تاریخ معینی تکمیل کند و در صورتی که تا روز اجرای برجام این تحقیقات مسدود نشود، این حق را برای خود محفوظ می‌داند که از انجام اقداماتی که باید برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود در روز اجرای توافق تعهد کرده، اجتناب ورزد.

رئیس‌جمهور: هیچ فایده‌ای برای دیدار با «بایدن» نه برای ایران و نه برای ملت ایران وجود ندارد. جواب «خیر» را قبلا هم گفته بودم و دوباره آن را تکرار می‌کنم.

رئیسی: همه مسائل پادمانی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از توافق احیای برجام باید حل شود.

«فؤاد حسین» با امیرعبداللهیان در محل وزارت خارجه ایران دیدار و رایزنی کرد.

اسلامی، رئیس آژانس هسته‌ای: بیشترین مزاحمت را فرانسه در مذاکرات هسته‌ای روی چرخه سوخت هسته‌ای داشته است.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار