۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
زمان خرید سهام فراررسیده است؟

پس از ثبت رکوردهای جدید بورس در سال جدید، مدتی است که شاخص‌های روندی کج‌دار و مریز در پیش گرفته و سهامداران نیز محتاطانه معامله می‌کنند. شرایط چگونه است؟ ۴۲ مدیر دارایی پاسخ می‌دهند.

فردای اقتصاد: بورس پس از شروع طوفانی در سال جدید و پشت سر گذاشن سقف تاریخی دو میلیون و ۱۰۰ هزر واحد، در مدتی کوتاه به میانه ابرکانال دو میلیون واحد نیز صعود کرد اما پس از آن در روند کج دار و مریز از سقف فاصله گرفته و حالا در محدوده دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی نوسان می‌کنند. سهامداران اما به نظر نگران از تکرار دوباره بورس ۹۹ بوده و معاملاتی محتاطانه در پیش گرفته‌اند. آیا زمان خرید سهام فرانرسیده است؟

در جدیدترین دور از نظرسنجی «شاخص اطمینان» فردای اقتصاد از ۴۲ مدیر دارایی با میانگین پرتفوی سهام ۲۰۹۳ میلیارد تومان پرسیده شد در صورت افت ۳ درصدی شاخص کل در معاملات امروز، فردا شاخص چه تغییری خواهد کرد؟ ۲۰ نفر از ۴۲ مدیر دارایی گفتند که بازار صعود خواهد کرد، ۶ نفر معتقد بودند همانجا می‌ماند و ۱۴ نفر هم بر این اعتقادند که بازار مجددا ریزش خواهد کرد. در این میان ۲ نفر هم نظری نداشتند. این نشان می‌دهد ۵۰ درصد مدیران دارایی ریزش سنگین قیمت‌ها در بورس در یک روز را موقتی می‌دانند و آن را فرصتی برای خرید سهام می‌دانند. هر چند نسبت به ماه گذشته شاهد کاهش ۲۲.۴ واحد درصدی این شاخص هستیم. کاهشی که می‌توان علت آن را در رشدهای اخیر و تردیدهای ایجاد شده در بازار جستجو کرد؛ جایی که حالا سهامداران منفی‌ها را فرصت خرید کمتری می‌بینند. از این متغیر با عنوان «شاخص فرصت خرید» (Buy-On-Dips) یاد می‌شود. هرچه این شاخص نزدیک به ۱۰۰ باشد، یعنی سرمایه‌گذاران در حالت آماده‌باش کامل برای خرید در ریزش‌ها هستند. در فروردین‌ماه ۷۲.۴ درصد از شرکت‌کنندگان، ریزش سنگین قیمت‌ها در بورس را موقتی می‌دانستند.

در این رابطه:

پیش‌بینی مدیران بورسی از آینده سهام

ارزیابی ۴۲ مدیر دارایی از بورس ۱۴۰۲

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    با توجه به ورشکستگی شرکت داروگر ، اخبار منتشر شده در این مورد و تشابه مدیریتی بسیاری از شرکت ها به مورد فوق ، عدم انتقاد پذیری تصمیمات دولتی ، برخوردها و تصمیمات خشک دولتی با پافشاری بر نظریات بدون در نظر گرفتن احتمال اشتباهات و روندهای مدیریت اقتصادی ، اغلب مردم اعتمادی به فردای مثبت ندارند
  • US ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    فقط مسکن و ملک، ارز و طلا سرمایه ات زیر دست خودت است مثل بورس هزار اقا بالا سر برای سرمایه ات تصمیم نمیگیرند
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    ادمین جون مادرت و هرکس برات عزیزه اشتراگ بزار پستم مسعولان ببینند ... اگه مسعولان راس میگن بیان تنها یک ماه حقوق اندک ماهانه واریز میشود واگثرامعلولان مستاجرهستند تنها یک ماه ماهانمون با مسعولان عوض کنیم ببینیم واقعا تنها۳روزه ماه میتونند با حقوق ما معلولان زندگی کنند ما معلولان هم حقوق مسعولان بگیر

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار