۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
پیش‌بینی ۴۲ مدیر دارایی از بازدهی یکساله بورس

بازدهی شاخص بورس در یکسال آینده چقدر است؟ سطح منصفانه شاخص کل بورس تهران بر اساس معیارهای بنیادی چه رقمی است؟ مدیران دارایی پاسخ می‌دهند.

فردای اقتصاد: بورس تهران معاملات سال گذشته را با رشد ۴۳ درصدی شاخص کل به پایان رساند. رشدی که بیشترین مقدار آن در فصل پایانی این ماه رقم خورد. روندی که در سال جدید نیز ادامه پیدا کرد و تا به اینجای کار دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد حدود ۲۰ درصدی همراه شده است. اما یکی از سوالات این است که با توجه به متغیرهای بنیادی، رقم منصفانه شاخص کل از نظر کارشناسان و مدیران دارایی چقدر است؟ و اینکه بورس تهران در یکسال آینده چقدر بازدهی از آن سهامداران خواهد کرد؟

در جدیدترین دور از نظرسنجی «شاخص اطمینان» فردای اقتصاد از ۴۲مدیر دارایی با میانگین پرتفوی سهام ۲۰۹۳ میلیارد تومان خواسته شد بازده مورد انتظار خود از شاخص بورس در یکسال آینده را اعلام کنند. این مدیران بورسی اعلام کردند که به طور متوسط انتظار کسب بازدهی حدود ۵۲ درصدی از بورس طی یک سال آینده دارند که نسبت به دوره قبلی نظرسنجی، حدود دو  واحد درصد کاهش داشته است. بر این اساس مدیران دارایی به طور متوسط انتظار دارند شاخص کل بورس در یکسال آینده به محدوده ۳ میلیون و ۴۹۳ هزار واحدی صعود کند. در فروردین‌ماه انتظار برای بازدهی یک ساله بورس عدد ۵۳ درصد را نشان می‌داد. شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین به طور متوسط بر این باورند که شاخص‌ کل بورس تهران بر اساس معیارهای بنیادی اکنون باید روی رقم حدود دو میلیون و ۹۵۶ هزار واحد یعنی حدود ۲۷ درصد بالاتر از سطوح فعلی می‌ایستاد. در نظرسنجی شاخص اطمینان فروردین‌ماه، رقم منصفانه برای شاخص کل بورس دو میلیون و ۵۳۰ هزار واحد برآورد می‌شد.

در این رابطه:

پیش‌بینی مدیران بورسی از آینده سهام

ارزیابی ۴۲ مدیر دارایی از بورس ۱۴۰۲

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار