۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
تورم محرک رشد است یا مخرب رشد؟

در جدیدترین نشست «گفت‌وگوی فردا» تفاوت‌ رویکردهای مختلف اقتصادی در مورد «مهار تورم و ایجاد رشد اقتصادی» به بحث و گفتگو گذاشته شد.

فردای اقتصاد: جدیدترین نشست «گفت‌وگوی فردا» با حضور محسن یزدان‌پناه، حسین درودیان، علی میرزاخانی و پرویز خسروشاهی با میزبانی مرتضی کاظمی برگزار و پیرو مباحث مطرح شده در نشست‌های قبلی این بار نیز تفاوت‌ رویکردهای مختلف اقتصادی در مورد «مهار تورم و ایجاد رشد اقتصادی» به بحث و گفتگو گذاشته شده است. در این نشست، حسین درودیان با طرح این ایده که «تورم الزاماً ضد رفاه نیست» و «تورم لزوماً موجب به‌هم خوردن قیمت‌های نسبی نمی‌شود» از رشد اقتصادی در شرایطی که تورم‌های ملایم دو رقمی بر اقتصاد تحمیل شده باشد حمایت به عمل آورده و آقای یزدان‌پناه گفته در شرایطی که از بین بردن تورم امکانپذیر نباشد تورم‌های پیش‌بینی پذیر و ملایم همراه با حداقلی از رشد اقتصادی به شوک‌های تورمی بالا و همراه با رکود ارجحیت دارد. در مقابل علی میرزاخانی و پرویز خسروشاهی با ذکر این جملات که «تورم تعرض به حقوق عامه است» و «تورم باعث آسیب و اختلال در رشد اقتصادی می‌شود» به خلق نامتناسب پول و همچنین به دستکاری در ارزش پول انتقاد و به داشتن بانک مرکزی قوی برای اعمال سیاست فعال پولی توصیه کرده‌اند.

در این رابطه: 

متهم ردیف اول تورم‌؛ فشار هزینه یا چاپ پول؟
کدام سیاست باعث تورم می‌شود؟ تقابل دو دیدگاه متفاوت
ایده‌های خطرناک تورم‌ساز

نسخه صوتی این گفتگو را اینجا بشنوید:

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    مسخره ترین اینترنت ، انگاری سایت های داخلی هم فیلتر شدن ، نمونه سایت بارز برای خرید لاستیک پیام زیر را نمایش می دهد این هم نتیجه اینترنت طبقه بندی شده ، ورود به سایت بارز برای خرید لاستیک با پیام زیر نمایش داده میشود «Forbidden You don't have permission to access this resource.»
  • علی پورصالح IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    سلام خسته نباشید. بسیار مفید بود.
  • لیلا IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    بسیار عالی. ممنونم که نسخه صوتی گذاشتید.
  • احمد US ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    لطفا معرفی شفاهی و کتبی مهمانان را هم اضافه کنید. باید برای بیننده قبل از تصمیم برای اختصاص 2 ساعت وقت روشن شود که این بزرگواران چه کسانی هستند؟ ربط سابقه و تحصیلاتشان با موضوع برنامه چیست و....با احترام کامل این کارشناسان آنقدر مشهور نیستند که بی نیاز از معرفی کامل باشند.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    خواهشمندم ا ینقدر حرفهای کارشناسان رو قطع نکنید واقعا از اواسط بحث تمرکز سخت می شود چون تا یک نفر دارد دیدگاهش را تبیین می کند بقیه وسط حرفش می پرند وکلا جریان بحث عوض می شود.
  • Reza IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    سلام گفت‌و‌‌گوی خیلی خوبی بود برای آقای درودیان آرزوی سلامتی دارم امیدوارم هرچه زودتر سلامتیشان را به دست اورند
  • پرویز IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    با سلام و تشکر از برنامه خوبتون یه مشکلی که وجود داره نوسانات صدای مهمانان است لطفا در صورت امکان برای همه افراد میکروفون ریموت بگذارید تا شدت صداها یکنواخت باشه از سویی دادن میکروفون دست افراد در چنین برنامه هایی که افراد فرهیخته حضور دارند باعث کاهش تمرکز سخنرانان و افت کیفیت برنامه می شود.

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار