۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
اقدامی که مزیت رقابتی شرکت شما را در ۳ حوزه افزایش می‌دهد

فردای اقتصاد: به کارگیری افراد کم‌توان جسمی در سازمان‌ها معمولاً به عنوان یک اقدام اجتماعی و یکی از بهترین ویژگی‌های مختص سازمان‌های غیرانتفاعی یا بخش دولتی در نظر گرفته می‌شود. اما این یک تصور اشتباه است چون مهمتر از همه این است که بی‌توجهی به آن منجر به یک فرصت از دست رفته برای شرکت‌ها می‌شود. مشارکت فعال افراد دارای معلولیت در تلاش‌های حوزه تنوع، برابری و شمول موسوم به DEI، می‌تواند به مزیت رقابتی واقعی شرکت شما در چند زمینه کلیدی منجر شود. این زمینه‌ها کدام‌اند؟

  • استعداد. ناتوانی‌های جسمی اغلب استعدادهای منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کنند که افراد را در مشاغل خاص موفق‌تر می‌کند. این فرصت‌ها را شناسایی کنید و افراد کم‌توان جسمی را بر اساس آن استخدام کنید. علاوه بر این، استخدام افراد کم‌توان جسمی باعث می‌شود که شرکت شما به عنوان یک کارفرمای جذاب برای افراد بدون معلولیت بیشتر دیده شود.
  • فرهنگ. حضور کارمندان کم‌توان جسمی، فرهنگ کل سازمان شما را ارتقاء می‌بخشد، آن را مشارکتی‌تر می‌کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. همکاران افراد کم‌توان جسمی فقط یاد نمی‌گیرند که محدودیت‌های یکدیگر را بیشتر بپذیرند بلکه دیدن موفقیت همکاران کم‌توان جسمی می‌تواند الهام بخش دیگر کارمندان باشد و آنها را متوجه کند که آنها نیز می‌توانند عملکرد خود را بالا ببرند.
  • ارتباط با مشتری. شهرت شرکت شما در استخدام افراد از گروه‌های متنوع، ارزش شرکتتان را نزد مشتریان افزایش می‌دهد، مشتریانی که تمایل بیشتری به ایجاد روابط بلندمدت با برند شما خواهند داشت. گر چه به‌کارگیری افراد کم‌توان جسمی جایگزینی برای محصولات خوب یا خدمات خوب به مشتریان نیست، اما بعد دیگری به ارزش شرکت شما می‌افزاید که می‌تواند به متمایز کردن آن در یک بازار شلوغ و پر رقیب کمک کند.

منبع: HBR

نویسنده: لوئیزا آله‌مانی

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار