۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
واکنش بازار نفت به شورش واگنرها چه بود؟

درگیری بین واگنرها و پوتین به عنوان رئیس‌جمهور دومین کشور صادرکننده نفت در جهان، چه تاثیری بر بازار نفت داشت و در ادامه چه پیش‌بینی می‌شود؟ بهزاد بهمن‌نژاد پاسخ می‌دهد

فردای اقتصاد: اتفاقات روسیه و شورش واگنرها در روز تعطیل بازارهای جهانی رخ داد و به همین دلیل قیمت‌ها در بازار نفت واکنش لحظه‌ای نداشتند. اما نوسان قیمت نفت طی دو روز گذشته نشان داد که دغدغه‌ای چندانی در این خصوص وجود ندارد. عامل دومی که تا حدودی توانست بر بازار نفت اثر بگذارد سخنرانی لی چیانگ، نخست‌وزیر چین درباره اعمال سیاست‌های عملی و موثر برای افزایش تقاضا بود. در این میان به نظر می‌رسد ادامه نرخ‌های بهره بالا در اقتصادهای توسعه‌یافته اصلی‌ترین نگرانی بازار نفت است.

واکنش بازار نفت به شورش واگنرها چه بود؟
آخرین تغییرات قیمت نفت و عوامل اثرگذار بر این بازار

در بازار آتی شاهد رشد محتاطانه موقعیت‌های خرید بودیم. در هفته منتهی به ۲۱ ژوئن، ۲۴ میلیون بشکه به خالص موقعیت‌های خرید در بازار آتی نفت اضافه شده اما این موقعیت‌ها تقریبا در همان سطحی قرار دارد که سه ماه پیش وجود داشته و با وجود انتظار برای کمبود عرضه به ویژه پس از وعده کاهش تولید عربستان به نظر می‌رسد دغدغه رکود هنوز از سمت تقاضا نگرانی رو بین مدیرهای بورسی باقی نگه داشته است.

واکنش بازار نفت به شورش واگنرها چه بود؟
رفتار مدیران دارایی در بازار آتی و اختیار نفت در هفته منتهی به 21 ژوئن 1402

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار