۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
توصیه ۱۰۲ مدیر بورس درباره خرید یا فروش این ۱۵ دارایی

بخریم، بفروشیم یا نگهداریم؟ پرسشی که شاید هر روز صاحبان دارایی در کلاس‌های مختلف از خود می‌پرسند. «فردای اقتصاد» در تازه‌ترین نظرسنجی توصیه بزرگان بازار سهام این سوال را از ۱۰۲ کارشناس و برای ۱۵ دارایی مختلف پرسیده است. فاطمه اسماعیلی از نتایج این نظرسنجی می‌گوید.

فردای اقتصاد: نگاهی به نتایج تازه‌ترین نظرسنجی فردای اقتصاد نشان می‌دهد همچنان مدیران دارایی وزن بالایی به نگهداری دارایی‌ها می‌دهند. همانطور که مشاهده می‌کنید ۷۲ درصد از ۱۰۲ شرکت‌کننده در این نظرسنجی رای به نگهداری ملک داده و در مابقی دارایی‌ها به جز سکه و طلا نیز وزن بالایی را برای نگهداری دارایی مشاهده می‌کنیم. جالب اینکه برای خودرو که طی یک ماه گذشته شاهد کاهش قیمت و تخلیه بخشی از اضافه رشد اخیر بودیم حالا موقعیت فروش بیشترین رای راآورده اما در بازار ارز، خرید دلار رای ۶۰ درصدی گرفته است. اما برای صندوق‌های با درآمد ثابت ۵۶ درصد از تحلیلگران موقعیت فروش را پیشنهاد داده‌اند که نشان می‌دهد همچنان انتظارات تورمی بالا بوده و صاحبان دارایی به سود ثابت این صندوق‌ها راضی نبوده و به دنبال کسب سود بالاتر از بقیه بازارها هستند. برای صندوق هم وزن کیان اما ۴۵ درصد خرید پیشنهاد شده است.

در میان سهام، سهام شرکت سیمان فارس و خوزستان بیشترین رای خرید رابه خود اختصاص داده که عموما به دلیل جذابیت سودهای گزارش شده از سوی سیمانی‌ها است و بعد از آن هم بیشترین رای خرید مربوط به سهام بانک ملت بوده که از پیش از برگزاری مجمع مورد توجه قرار گرفته و انتظار می‌رود عملکرد مناسبی را در سه ماه نخست سال نیز گزارش کنند. در میان سهام با بیشترین پیشنهاد فروش نیز سهام پتروشیمی متانول‌ساز زاگرس رامشاهده می‌کنیم با پیشنهاد فروش ۵ درصدی؛ به نظر این بدبینی کارشناسان به حواشی اخیر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها برمی‌گردد که باعث نگرانی از زیان‌دهی پتروشیمی‌های متانولی شده است.

توصیه ۱۰۲ مدیر بورس درباره خرید یا فروش این ۱۵ دارایی
کارشناسان از سه موقعیت خرید، فروش یا نگهداری برای این ۱۵ دارایی کدام را برمی‌گزینند؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • خلیل IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    طی بیش از ۳ سال در بورس سرمایه سهامدار بجای رشد منفی و منفی و بی ارزش شد و قیمت کالاها بجای ان بیش از ۱۰ برابر رشد کرد با این رشد و تورم بورس سرمایه مردم را بی ارزش کرده است و حق الناس این جا معنا پیدا می کند در بورس حفظ ارزش سرمایه انجام نشد و...

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار