۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
افت قیمت ۸۹ درصد از نمادها در بازار سهام

در حال حاضر شاخص کل بورس تهران با افت ۲.۴ درصدی به محدوده دو میلیون و ۲۱ هزار واحدی عقب‌نشینی کرده است و شاخص هم‌وزن نیز کاهش ارتفاع ۲.۷ درصدی را نشان داد. ماجرا چه بود؟

پس از پایان آرام معاملات روز شنبه، امروز افت شاخص‌های بورسی شدت گرفت. شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روزانه با افت ۲.۴ درصدی به محدوده دو میلیون و ۲۱ هزار واحدی عقب‌نشینی کرده است و شاخص هم‌وزن نیز کاهش ارتفاع ۲.۷ درصدی را نشان داد. 

همزمان با همان دلایل قدیمی که به تشدید عرضه‌ها در تالار شیشه‌ای منجر شده بود حالا کاهش نرخ دلار به کانال ۴۸ هزار تومان نیز خود عاملی برای افزایش تعداد فروشندگان شده است.  به این ترتیب امروز ۸۹ درصد از سهام در محدوده منفی تابلو معامله می‌شوند و صف فروش بیش از هزار میلیارد تومانی در ۲۲۴ نماد تشکیل شده است. سهامداران خرد نیز امروز خالص فروش ۹۵۰ میلیارد تومانی را ثبت کرده‌اند.

سعید شیرزادی، مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن با حضور در برنامه روز یکشنبه بورسان به تشریح وضعیت بازار سهام و دلایل نگرانی سهامداران پرداخت. وی معتقد بود:  اکنون قیمت‌ها در محدوده‌ای پایین‌تر از ارزش ذاتی قرار دارند. این روزها با توجه به این که قیمت و ارزش سهام به حداقل رسیده است، حرفه‌ای‌ها اقدام به خرید و افزایش بازدهی می‌کنند و صف‌های عمدتا سنگین فروش را افرادی تشکیل داده‌اند که مقداری آستانه تحمل آن‌ها پایین‌تر است. شیرزادی به سرمایه‌گذاران توصیه کرد در شرایط کنونی دارایی‌های خود را به ثمن بخس نفروشند.

 برای مشاهده گفتگوی کامل فردای اقتصاد با سعید شیرزادی، مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن کلیک کنید

در این میان عصر امروز فهرست ۲۳۹ ماده خام و نیمه خام مشمول عوارض صادراتی نیز اعلام شد. بر اساس تصویب‌نامه هیئت وزیران فهرست ۲۳۹ ماده خام و نیمه خام مشمول عوارض صادراتی به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، نفت و سازمان برنامه بودجه، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اعلام شد. طبق این مصوبه، عوارض صادرات شمش فولادی با افزایش ۴ برابری از ۰.۵ به ۲ درصد رسیده است. موضوعی که به نظر می‌رسد یکی از دلایل دیگر افزایش عرضه‌ها در بورس امروز بوده است.

برای دریافت فایل کامل کلیک کنید

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار