۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
ریسک و فرصت‌ سیمانی‌ها

عملکرد مطلوب سیمانی‌ها تحت تاثیر رشد تقاضا در این صنعت و همچنین قیمت‌ مناسب این کالای ساختمانی در بورس کالا مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته است. این در حالی است که با در نظر گرفتن حواشی به وجود آمده پیرامون نرخ گاز صنایع این سوال وجود دارد که عملکرد سیمانی‌ها با چه تغییراتی همراه خواهد شد؟ آیا این بخش از هزینه‌های سیمانی‌ها تغییراتی چشمگیری خواهد داشت؟

فردای اقتصاد: سیمان به عنوان کالایی که امکان صادرات آن تحت تاثیر هزینه بالای حمل‌ونقل در آن وجود ندارد، بعضا قیمت‌های متفاوتی در شرکت‌های سیمانی تجربه می‌کند. بااین حال، رشد تقاضا مهمترین عامل به‌عنوان تضمین‌کننده سودآوری شرکت‌های سیمانی است. ضمن اینکه در کنار تاثیر رشد تقاضا، قیمت فروش سیمان در بورس کالا می‌تواند از مهمترین عواملی باشد که موجبات بهبود عملکرد شرکت‌های سیمانی در سال ۱۴۰۲ را فراهم کند. چرا که برخلاف انتظار، هر کیسه سیمان در سطحی بالاتر از یک میلیون تومان معامله شد، این کالای ساختمانی در مقاطعی در محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم قیمت خورد.

در چنین شرایطی افزایش نرخ سوخت گاز صنایع، حواشی بسیاری در هفته های اخیر به وجود آورده که حالا سوال اینجاست صنعت سیمان تحت چنین شرایطی چه تغییراتی در عملکرد خود شاهد خواهد بود؟ مجتبی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه ضمن تحلیل و بررسی شرایط کنونی صنعت سیمان، چشم‌اندازی از ادامه مسیر این صنعت ارائه کرد. 

در همین رابطه: دلیل رشد سود تحلیلی سیمانی‌ها چه بود؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار