۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
بی‌مهری دموکرات‌ها به بایدن

نظرسنجی جدید وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهد که جایگاه سیاسی جو بایدن در ضعیف‌ترین نقطه در طول دوران ریاست‌جمهوری‌اش قرار دارد و رأی‌دهندگان به او کمترین نمره عملکرد شغلی را داده‌اند.

فردای اقتصاد: در یک رای‌گیری فرضی که فقط دو نامزد دارد، بایدن 4 درصد از ترامپ عقب‌تر است. یعنی ۴۳ درصد رای دهندگان آمریکایی اظهار کرده‌اند که به جو بایدن رای خواهند داد در حالی که در مقابل ۴۷ درصد می‌خواهند به ترامپ رای دهند.

طبق نظرسنجی جدید وال‌استریت ژورنال، نارضایتی از بایدن فراگیر است. هرچند بیشتر ابراز نارضایتی در میان گروه‌های دموکرات دیده می‌شود که ممکن است بخشی از آنها نظرشان برگشته و روز انتخابات همچنان از بایدن حمایت کنند.

بخش دیگر نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها 23 درصد از رأی‌دهندگان می‌گویند که سیاست‌های بایدن به آنها کمک کرده است، در حالی که 53 درصد می‌گویند که از برنامه‌های رئیس‌جمهوری آسیب دیده‌اند. در مقابل، حدود نیمی از رأی‌دهندگان می‌گویند که سیاست‌های ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری او به آنها کمک کرده است، و در مقابل 37 درصد باور دارند که از برنامه‌های ترامپ آسیب دیده‌اند.

طبق این نظرسنجی فقط حدود 37 درصد از رای‌دهندگان، عملکرد بایدن را تایید می کنند در حالی که 61 درصد تصویر کلی او را در وضعیتی نامطلوب قلمداد می‌کنند. همچنین کمتر از 30 درصد رأی‌دهندگان «بایدنومیکس»، برنامه اقتصادی رئیس‌جمهوری آمریکا را مثبت می‌بینند و بیش از نیمی از آن‌ها  شرایط را نامطلوب ارزیابی می‌کنند.

این یافته‌ها آخرین شوک را به بایدن و به دموکرات‌ها وارد می‌کند. برخی از آنها آشکارا از وضعیت بنیه‌ جسمی رئیس‌جمهور 81 ساله ابراز نگرانی کرده‌اند و به طور فزاینده‌ای هشدارهایی را درباره بازگشت احتمالی ترامپ 77 ساله مطرح کرده‌اند. به باور آنها او فردی جهنمی برای انتقام بوده و وجودش خطری برای دموکراسی است.

گفتنی است نظرسنجی‌ وال استریت ژورنال، از 1500 رأی دهنده ثبت نام شده صورت گرفته است. این نظرسنجی از 29 نوامبر تا 4 دسامبر 2023 با تلفن همراه انجام شده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار