۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
رکورد شکنی صندوق های قابل معامله نقدی بیتکوین
رکورد شکنی صندوق های قابل معامله نقدی بیتکوین

حجم معاملاتی کل ۱۱صندوق عرضه شده در سه روز ابتدایی ۹.۴ میلیارد دلار بوده است

فردای اقتصاد_ حجم معاملاتی کل ۱۱ صندوق عرضه شده بیت کوین، تنها در ۳ روز ابتدایی حدود ۹.۴ میلیارد دلار بوده است که بخش قابل توجهی از آنها مربوط به دو شرکت بلک راک و آی شیرز بوده است. این درحالی است که پس از تایید شدن این صندوق ها توسط بورس آمریکا قیمت بیتکوین از ۴۹هزار دلار  به حدود ۴۱هزار دلار کاهش یافته است.
دو صندوق معاملاتی نقدی بیت کوین متعلق به دو شرکت بلک را و آی شیرز حجم قابل توجهی از سرمایه جذب شده کل صندوق هارا به خود اختصاص داده اند. بلک راک به عنوان یکی از اولین عرضه کنندگان این صندوق های قابل معامله در بین شرکت های عرضه کننده، توانست در روز چهارشنبه ۱ میلیارد دلار دارایی را جذب صندوق های تحت مدیریت خود کند. صندوق های قابل معامله نقدی بیت کوین این شرکت از ۹۹درصد بیتکوین تشکیل شده است و حدود ۶۰هزار دلار از ۱ درصد باقی مانده آن به پول فیات اختصاص یافته است.
مرتبط: چند پرسش درباره صندوق‌های ETF نقدی بیت کوین

صندوق (IBIT) که به شرکت مدیریت دارایی آی شیرز (iShares) تعلق دارد، این صندوق از تاریخ ۱۲ ژانویه آماده معامله شد و در روز چهارشنبه قیمت هر سهم آن در بورس آمریکا ۲۴.۴۱ دلار بوده است. حجم معاملات روزانه این صندوق تاکنون حدود ۱۴ میلیون سهم بوده است. در این راستا رابرت میچنیک (Robert Mitchnick) مدیر دارایی های دیجیتال بلک راک از طریق ایمیلی به شرکت مدیریت دارایی آی شیرز گفت:" ما بسیار هیجان زده هستیم که در هفته اول صندوق (IBIT) به چنین دستاورد هیجان انگیزی رسیده ، این نشان دهنده تقاضای قوی سرمایه گذاران است."

آی شیرز در پاسخ به این ایمیل از اهداف آتی و بلند مدت خود در رابطه با این صندوق ها گفت:"این تازه آغاز ماجراست، ما در بلند مدت متعهد برای تامین دسترسی سرمایه گذاران به یک صندوق معملاتی با کیفیت در آی شیرز هستیم."

این ویدیو را ببینید: آینده رمزارزها پس از تصمیم مهم بورس آمریکا

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار