۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
محل جدید مذاکرات برجامی مشخص شد

رئیسی برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد. به گفته کنعانی احتمال برگزاری نشست‌هایی پیرامون احیای برجام وجود دارد.

بورس روز گذشته متعادل و منفی بود. به طوری که شاخص کل افت ۴،۰۹۶ واحدی (معادل ۰.۳ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۴۲ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به ۲،۱۶۲ هزار میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات، شیمیایی و فلزات اساسی و در بین نمادها خاور، پالایش و خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشتند.
 
حدود ۱۹۴ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خاور و کزغال بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای آریان و شستا داشتند.

بزرگترین قرارداد تجاری زعفران جهان، با ارزش اولیه ۳۰۰ میلیون دلار ، بین ایران و قطر امضا شد. 

براساس آیین‌نامه دولت، وزارت راه مکلف است پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، یک قطعه زمین حداکثر به مساحت ۲۰۰ مترمربع برای ساکنان در روستاها یا شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت به پدر و مادر، در شهر و روستای محل سکونت فقط برای یک‌بار و به‌صورت اقساطی با ۲ سال تنفس و ۸ سال تقسیط بدون تخفیف واگذار کند.

از روز جاری تا اطلاع ثانوی خرید ورق گرم فولاد مبارکه اصفهان به صورت بدون اعمال سقف سهمیه بهین یاب برای مشتریان دارای مجوز محصول امکان پذیر است. 

مدیرعامل پست بانک ایران: تا پایان روز ۲۵ شهریور، در مجموع معادل ۷۴۳ هزار و ۲۰۰ دلار ارز در شعب بانک به زوار حسینی فروخته شده که مبلغ ۶۱۹ هزار و ۷۰۰ آن‌ دلار و مبلغ ۱۸۵ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۱۰۰ دینار عراق بوده است.

بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار: نسبت هزینه خالص مسکن به هزینه‌های خانوارهای شهری کل کشور در سال ۱۴۰۰ برابر ۳۷درصد بوده است. 

مدیرعامل فرابورس:  بعد از تپسی شاهد عرضه کافه بازار خواهیم بود و پس از آن نیز فیلیمو به بازار می آید.

واردات طلا، پلاتین و نقره به صورت خام از طریق مبادی رسمی گمرکی کشور از پرداخت عوارض گمرکی و هرگونه مالیات از قبیل مالیات عملکرد و ارزش افزوده معاف است و از نظر منشاء ارز مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

رئیسی برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیشب وارد نیویورک شد. رئیس‌جمهور در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی و نشست سازمان آموزشی یونسکو، با برخی از سران کشورها نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کنعانی: برنامه تعریف شده ای برای گفت‌وگو در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها در این سفر و اجلاس وجود ندارد اما به طور طبیعی همواره نشست‌های بین المللی فرصت بسیار خوبی است برای بیان دیدگاه‌های سیاسی و مذاکرات حاشیه‌ای میان مقامات کشورها است و فرصتی برای تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه منطقه‌ای و موضوعات انجام و بین‌المللی است که در حاشیه این نشست در خصوص موضوع هسته‌ای و مذاکرات رفع تحریم‌ها صورت بگیرد و این احتمال را هم رد نمی‌کنم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: پیغام‌هایی که از طرف آژانس آمده، نشان می‌دهد قصد بستن پرونده سه مکان ادعایی را دارند. امیدواریم صادق باشند و بیش از این وقت خود را تلف نکرده و فکر نکنند که با چنین موردی بتوانند فشار حداکثری اعمال کنند. 

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه: هنوز اختلاف‌نظرها در چند موضوع حل نشده که باید درباره آن‌ها توافق شود اما احیای برجام، به نفع همه طرف‌هاست.

وزارت تجارت آمریکا می گوید ۳ هواپیمای باری که از سوی شرکت های ایرانی به روسیه خدمات ارائه می دهند به فهرست تحریم ها اضافه شدند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار