۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
ایران برنده انتقام آمریکا از عربستان

در پی تصمیم‌ اوپک‌پلاس؛ آمریکا حضور در نشست کارگروهِ پدافند موشکی یکپارچه علیه ایران با شورای همکاری خلیج فارس را رد کرد.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

بورس تهران روز گذشته جامه سبز بر تن کرد. به طوری که شاخص کل با افزایش ۹،۶۶۲ واحد (معادل ۰.۷۴ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است نیز شرایط مناسبی داشت و با رشد ۰.۸۵ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۲،۲۶۰ هزار میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات، غذایی‌ها بجز قند و شکر و شیمیایی و در بین نمادها غزر، شپنا و پالایش بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حدود ۱۴۱ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای کشرق و وخاور بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای بپاس و غزر داشتند.

در دو جلسه اخیر کمیته عرضه بورس کالای ایران، در مجموع ۳۵ هزار و ۶۳۰ تن تایر معادل ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار حلقه تایر از سوی شرکت های گروه صنعتی بارز، لاستیک بارز کردستان، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر و مجتمع صنایع لاستیک یزد در بورس کالا پذیرش شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ۳ کمیته شامل بازنشستگان، شاغلان و منابع در حال بررسی افزایش میزان حقوق­ کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری هستند.

مدیر نهادهای مالی فرابورس ایران از پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات در فرابورس ایران خبر داد و گفت: پذیره‌نویسی بخشی از واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری «املاک و مستغلات مدیریت ارزش مسکن» از دیروز ۱۹ مهرماه آغاز شد و ۱۰ روز کاری مهلت دارد.

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: به‌زودی تارا و پژو ۲۰۷ در بورس کالا عرضه می‌شود.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: در حال حاضر وضعیت تخصیص ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار به ارز حاصل از صادرات خود و ارز حاصل از صادرات اشخاص تبدیل شده است.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس گفت: در خصوص افزایش سرمایه از طریق مطالبات و آورده نقدی برنامه‌هایی برای تسهیل و کاهش زمان این فرایند وجود دارد که با توجه به زیر ساخت‌های سامانه سجام و مجوز موجود در برنامه توسعه ششم در حال فراهم سازی است.

سخنگوی دولت: با توجه به اینکه هنوز زیرساخت‌های لازم برای پرداخت یارانه بصورت کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده است در حال حاضر همین رویه پرداخت یارانه ها بصورت نقدی ادامه خواهد داشت.

وزیر امور اقتصاد و دارایی: وظیفه دستگاه‌های مختلف برای متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری تامین مالی با واگذاری اموال و دارایی‌های بلوکه شده، است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب اغلب مواد لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشگری و کشوری در جلسه کمیسیون اجتماعی خبر داد.

مدیرعامل انرژی سپهر: دولت پیشنهاد کاهش سقف قیمت خوراک گاز متانولی‌ها از ۵۰۰۰ تومان به ۳۶۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب را داده است. این موضوع اما هنوز ابلاغ نشده و قطعی نیست.

شورای عالی بورس اوراق بهادار: کاهش ۸۰ درصدی مالیات بر نقل و انتقال سهام در صورت تصویب سران قوا به تصویب رسید.

سخنگوی بانک مرکزی گفت: تامین و عرضه ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما افزایش یافت. در شش ماه ابتدایی امسال، معامله ارز در این سامانه معادل ۲۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار بوده است.

انتظار می‌رود تا ۲ سال آینده کمتر زمین و خانه قولنامه‌ای وجود داشته باشد و همه واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها صاحب سند رسمی می‌شوند.

همزمان با عقد قرارداد طالبان با روسیه برای ورود مواد نفتی، وزیر تجارت طالبان اعلام کرد که نماینده ایران در امور افغانستان برای ترانزیت نفت و واردات گاز به این کشور اعلام آمادگی کرده است.

هرگونه سپرده به‌عنوان وثیقه نقدی، قبل یا بعد از اعطای تسهیلات ممنوع است.

پنج ماه معوقه افزایش حقوق بازنشستگان را داریم که برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنیم که این معوقه را از آبان ماه تا پایان اسفند به صورت ماهانه پرداخت کنیم.

در پی تصمیم‌ اوپک‌پلاس؛ آمریکا نشست خود با شورای همکاری خلیج فارس را رد کرد. منابع خبری گزارش دادند که دولت آمریکا به دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس اطلاع داده که نمی‌تواند در نشست‌های کارگروهِ پدافند موشکی یکپارچه علیه ایران شرکت کند.

واکنش کنگره ایالات‌متحده به علیه عربستان سعودی روز دوشنبه تنش میان دو کشور را تشدید کرد. باب منندز، سناتور پرنفوذ دموکرات تهدید کرد که فروش تسلیحات و همکاری امنیتی با این کشور را پس از تصمیم این کشور برای حمایت از روسیه و اقدام علیه منافع آمریکا قطع خواهد کرد.

دیوان عدالت اداری اعلام کرد که با رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، سود سپرده بانکی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشمول مالیات نیست.

وزیر امور خارجه درباره گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی گفت: به مداخله اروپا در امور داخلی ایران اعتراض کرده و گفتم اگر اتحادیه اروپا اقدام محدود کننده بکند، اقدام متقابل می‌کنیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار