۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
اختلاف‌نظر روسیه و آمریکا درباره زمان احیای برجام

نماینده روسیه در مذاکرات وین در پیامی نسبت به چشم‌انداز احیای توافق هسته‌ای در آینده‌ای نزدیک ابراز خوش‌بینی کرد، درحالی‌که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد احیای برجام در دستور کار نیست.

🔹بورس تهران روز گذشته متعادل و مثبت دنبال شد، به‌طوری‌که شاخص کل با رشد ۱،۴۵۲ واحدی (معادل ۰.۱۱ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۲ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است، شرایط بهتری داشت و با رشد ۰.۴۶ درصدی همراه شد.

🔹ارزش معاملات خرد به ۱،۸۵۷ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع، خودرو و قطعات، بانک و غذایی و در بین نمادها شپنا، دانا و پالایش بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

🔹حدود ۹۶ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وپست و زاگرس بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای دانا و بپاس داشتند.

🔹رئیس سازمان خصوصی‌سازی: به‌زودی مجامع واگذاری سهام سرخابی‌ها برگزار و پس از آن ارزش‌گذاری و واگذاری بلوکی به همراه چند شرکت دیگر انجام می‌شود.

🔹رئیس سازمان خصوصی‌سازی: این سازمان هم اکنون در حال بررسی واگذاری ۲۰ شرکت دولتی به بخش خصوصی با رویکرد مدیریت پاداشی است.

🔹بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران: حداقل بیشتر از ۵۰ درصد کارگاه‌ها قراردادهای تک‌نسخه ای دارند. کارگران هم از جزئیات نوع قراردادها خبر ندارند.

🔹وزیر نفت: امسال تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال گاز و ایستگاه‌های تقویت فشار انجام شده و تولید حداکثری گاز از میادین مشترک و مستقل گازی با جدیت در حال دنبال شدن است تا در فصل سرما با کمترین مشکل در تامین گاز مواجه شویم.

🔹وزیر راه و شهرسازی: ساخت مسکن با تراکم پایین و به‌صورت ویلایی یک طبقه در شهرهایی که زمین داریم برنامه‌ اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است.

🔹دیروز فرابورس ایران میزبان پذیره‌نویسی اولین صندوق املاک و مستغلات کشور با نماد «ارزش مسکن» بود که در دقایق ابتدایی نخستین روز از پذیره‌نویسی شاهد به فروش رفتن ۳۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری این صندوق و اتمام موفقیت‌آمیز این پذیره‌نویسی بودیم.

🔹عضو موظف هیئت مدیره سازمان بورس: در بخش اجرایی بازارگردان‌ها مشکلاتی وجود دارد که به سمت اصلاح فرآیند آن خواهیم رفت.

🔹مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب از راه‌اندازی سامانه اینترنتی بازار آب و پساب کشور خبر داد.

🔹وزیر صمت افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو را رد کرد.

🔹سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت این کمیسیون به‌منظور پاسخگویی به سوالات نمایندگان استیضاح‌کننده خبر داد.

🔹مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: همکاری‌ها با کشور روسیه عمدتا علاوه بر توسعه میادین نفت و گازی که اکنون در فرآیند انجام مطالعات مهندسی مخزن و مطالعات پایه هستیم، شامل سوآپ فرآورده‌های نفتی نیز شده است و ما محموله‌هایی را در حال دریافت هستیم.

🔹نماینده تجاری روسیه در ایران گفت: در صورت توافق نهایی دو کشور، طی دو یا سه ماه آتی سیستم مبادله مالی شبه‌سوئیفت میان ایران و روسیه راه‌اندازی و شروع به کار خواهد کرد.

🔹نرخ حقوق گمرکی با تایید شورای نگهبان یک درصد شد.

🔹معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای برنامه «مسکن تدریجی» برای دهک‌های هدف جامعه خبر داد و گفت: در ۱۲ شهر جدید، زمین ویلایی برای ساخت مسکن به مردم واگذار می‌شود.

🔹دور دوم مزایده خودروهای خارجی رسوبی از صبح دیروز (سه‌شنبه) آغاز شده و تا ساعت ۲۴ یکشنبه (اول آبان) ادامه دارد.

🔹مدیرعامل ایران خودرو: خودرو تی اف ۲۱ در رده قیمتی پایین قرار دارد و احتمالا جایگزین ۲۰۶ خواهد شد.

🔹در شش ماهه نخست امسال حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۲.۷ درصد کاهش داشته، کشور افغانستان بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را در کشور انجام داده‌ است.

🔹وزارت اقتصاد سوییس اعلام کرد که در حال بررسی اجرایی کردن تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه ایران است.

🔹شبکه فرانس پرس مدعی شد که آرژانتین از قطر خواسته است که محسن رضایی را بازداشت کند.

🔹سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفت که این نهاد اطلاعاتی درخصوص خرید پهپادهای ایرانی ندارد.

🔹وزیر امور خارجه آمریکا بر تلاش واشنگتن برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران تاکید کرد.

🔹نماینده روسیه در مذاکرات وین در پیامی نسبت به چشم‌انداز احیای توافق هسته‌ای در آینده‌ای نزدیک ابراز خوش‌بینی کرد.

🔹رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: احیای برجام در دستور کار نیست.

🔹امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: ما از میز مذاکره فاصله نگرفته‌ایم، اما حاضر به هر توافقی توأم با هر خسارتی نیستیم بلکه به‌دنبال توافقی منطقی هستیم که منافع کشور را تأمین کند.

🔹یک مسئول عالی رتبه در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این وزارت نمی تواند با اطمینان بگوید که پهپادهای به کار رفته در حمله به کی‌یف ساخت ایران هستند.

🔹سخنگوی وزارت امور خارجه از آزادی تمامی ۵ تن خدمه ایرانی هواپیمای ونزوئلایی توقیف شده در آرژانتین خبر داد.

📍اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار