۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
اعلام نهایی شرکت‌های مجاز برای واردات خودرو

پارس خودرو، سایپا، مکث موتور، خودروسازی فردا، آرین موتور، سایپا سیتروئن، کرمان موتور شرکت‌های مجاز واردات خودرو خواهند بود.

بورس تهران در روز گذشته نزولی و منفی دنبال شد. به طوری که شاخص کل با ریزش  ۱۰،۶۷۸ واحد (معادل ۰.۸۴ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۶۷ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است شرایط مشابهی داشت و با افت ۰.۹۶ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به ۲،۲۹۶ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فرآورده‌های نفتی، خودرو و قطعات و شیمیایی و در بین نمادها شبندر، فولاد و شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

حدود ۴۱۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شبندر و غگلپا بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای بپاس و وبملت داشتند.

مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن: روغن ۱۰ درصد ارزان شد. ریزش قیمت روغن در بازارهای جهانی، رفع موانع صادرات روغن از مالزی و اندونزوی و همچنین تسهیل روند صادرات روغن آفتاب‌گردان از روسیه و اوکراین ۳ دلیل کاهش قیمت روغن است.

بازار فیزیکی بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تعداد ۲۰۰ دستگاه هایما S۷ مشکی و ۵۰ دستگاه هایما S۷ مشکی سفارشی در روز هشتم آبان ماه در تالار خودرو عرضه می شود.

وزیر اقتصاد: برخی از کسب‌وکارها بالاخص کسب‌وکارهای اینترنتی از اتفاقات اخیر متاثر شدند. دولت پشت آن‌ها را خالی ‌نمی‌کند./ در دولت سیزدهم مثل دولت‌های قبل نگاه ابزاری و کوتاه مدت به بورس نداریم./ بودجه ۱۴۰۲ باید با پیام‌های امیدوارکننده برای بازار سرمایه همراه باشد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به دلیل پذیرش دو محصول تارا و ۲۰۷ ایران خودرو در بورس کالا، عرضه آن ها انجام می شود و با توجه به اینکه واقعی سازی قیمت محصولات جزو حقوق سهامداران به شمار می رود، مدیران ایران خودرو این مسوولیت را دارند که اقدامات لازم را برای رعایت حقوق سهامداران خود انجام دهند.

با پیشنهاد بانک مرکزی و تصویب شورای هماهنگی ترافیک استان تهران، ساعت شروع به کار خدمات‌رسانی بانک‌ها، ساعت ۷:۳۰ صبح تعیین گردید.

مدیر معاملات بازار متشکل معاملات ارز ایران گفت: تقریبا در سه تا چهار ماه اخیر حجم معاملات بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار توافقی و حدود ۴۰ میلیون یورو نیز به صورت توافقی بوده است.

قیمت سکه امامی ۷۴ هزار تومان رشد کرد و در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۲۲ هزار تومان معامله شد.

دلار در بازار تهران بین ۳۲۸۰۰ تا ۳۲۹۰۰ معامله شد و نسبت به روز قبل کمی رشد داشت.

با پیشنهاد بانک مرکزی و تصویب شورای هماهنگی ترافیک استان تهران، ساعت شروع به کار خدمات‌رسانی بانک‌ها، ساعت ۷:۳۰ صبح تعیین شد.

پارس خودرو، سایپا، مکث موتور، خودروسازی فردا، آرین موتور، سایپا سیتروئن، کرمان موتور شرکت‌های مجاز واردات خودرو خواهند بود. سه مرجع برای تایید نمایندگی رسمی این شرکت‌ها تعیین شده است. شناسه ثبت سفارش برای این شرکت‌ها باز شده و خبرها حاکی از این است این ۷ شرکت تا سقف مجاز ۲۰ هزار دلاری اجاره ثبت سفارش پیدا کرده‌اند.

وزیر امور خارجه: ظرف روزهای آتی نام چند نهاد و فرد از اتحادیه اروپا در فهرست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.  تاکنون ۷ نهاد و۱۳ مقام انگلیسی از جمله شبکه‌های تلویزیونی ایران‌اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی به جرم تشویق به ترور، خشونت و افراط‌ گرایی طی هفته گذشته از سوی وزارت امور خارجه تحریم شدند.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی: آمریکایی ها سه یا چهار روز پیش نیز مجددا پیامی به ایران منتقل کردند که آماده ادامه گفت وگوها هستند، این در حالی است که حدود یک ماه پیش آمریکایی‌ها گفتند که موضوع گفت و گو با ایران و مذاکرات هسته‌ای دیگر در دستور کار ما نیست.

به گفته «لیام فاکس» وزیر دفاع پیشین و متحد سوناک در مورد ایران، نخست‌وزیر تازه بریتانیا موضعی «بغایت تندتر» و «سرسختانه‌تر» از وزارت خارجه دوره جانسون خواهد داشت. او می‌گوید: «او خواستار اعمال حداکثر تحریم‌ها علیه ایران است. او می‌خواهد ببیند آیا می‌تواند از طریق تحریم ایران را متقاعد یا مجبور سازد تا توافقی گسترده‌تر و فراتر از برنامه هسته‌ای را بپذیرد یا خیر».

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی طی نشستی در سنگاپور گفت: برای تعادل بازار جهانی نفت همچنان به محصولات انرژی روسیه نیاز است.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار