۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
آمریکا ایران را تهدید به حمله نظامی کرد؟ 

مالی: واشنگتن با مذاکرات هسته‌ای وقت خود را هدر نمی‌دهد و اگر لازم باشد به‌عنوان آخرین راهکار به گزینه نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران متوسل می‌شود.

بورس تهران در روز گذشته صعودی و مثبت دنبال شد. به طوری که شاخص کل با رشد  ۱۵،۳۶۹ واحد (معادل ۱.۲۳ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۶۹ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است شرایط مشابهی داشت و با رشد ۱.۲۵ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به ۲،۵۰۴ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات و شیمیایی و در بین نمادها شبندر، خاور و پالایش بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

حدود ۷۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای فارس و درازکح بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای بپاس و شپنا داشتند.

انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تولید فولاد ایران در شهریور امسال ۲۷ درصد افزایش یافت اما تولید فولاد در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ۱۷ درصد کاهش یافت.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به اینکه پیش از این اسامی ۷ شرکت به عنوان واردکننده خودرو اعلام شده بود، گفت: با اضافه شدن ۵ شرکت به فهرست واردکنندگان خودرو، تعداد شرکت‌های واردکننده خودرو تا امروز به ۱۲ شرکت رسیده است.

پیش‌نویس سند ریال دیجیتال به منظور تنویر افکار عمومی و تبیین سیاست‌های بانک مرکزی در حوزه پول دیجیتال، منتشر شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مباحث مطرح شده در مورد افزایش قیمت خودرو را رد کرد.

درپی انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های فعال در بازار سرمایه مشخص شد، این شرکت‌ها در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۳۰ هزار میلیارد تومان سود ناخالص و ۲۸۰ هزار میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده‌اند. این رقم از نظر ارزش ریالی، بالاترین رقم سودسازی دوره‌ای شرکت‌های بورسی تا امروز بوده است.

اوجی، وزیر نفت: تاکنون سرمایه‌گذاران و شرکت‌های روسی قرارداد ۷ میدان نفتی و گازی را با ایران به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار نهایی کرده‌اند که برخی از پروژه‌ها ۷ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ است.

به گزارش بانک مرکزی، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل ۱۰.۲ درصد و ماه مشابه سال قبل یک درصد کاهش نشان می‌دهد. متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران افزایش ۱.۲ درصدی نسبت به ماه قبل داشته است.

بر اساس تصمیم ستاد اقتصادی دولت کارگروهی متشکل از نمایندگان معاون اول، وزارت اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی موظف شد ضمن رصد تصمیمات تورم‌زای دستگاه‌های اجرایی، از هرگونه تصمیمی که منجر به افزایش نرخ تورم شود، جلوگیری کند. 

وزارت خارجه برخی اشخاص و نهادهای آمریکایی را به دلایل ارتکاب فعالیت‌های ضد حقوق بشری، دخالت در امور داخلی ایران، ترویج خشونت و اغتشاش در ایران، تحریک و تشویق اقدامات تروریستی، مقابله با تلاش‌ها و فعالیت‌های ایران در مبارزه با تروریسم و افزایش فشار بر ملت ایران که مصداق تروریسم اقتصادی است، تحریم کرد. 

«رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، بعد از اذعان به اینکه موضوع احیای برجام و مذاکرات رفع تحریم‌های ایران حتی در دستورکار واشنگتن هم نیست، این بار تمرکز بر توافق هسته‌ای را موجب اتلاف وقت توصیف کرد. نماینده آمریکا در امور ایران با بیان اینکه واشنگتن توجه خود را به حمایت از اغتشاشات معطوف نموده، تهدید کرد که اگر لازم باشد به‌عنوان آخرین راهکار، به گزینه نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران متوسل می‌شوند.

«اولاف شولتز» دوشنبه با حمایت از ناآرامی‌ها در ایران مدعی شد کشورش در کنار مردم ایران خواهد بود. وی اعتراضات را صلح آمیز توصیف و ادعا کرد آلمان استفاده نامتناسب نیروهای امنیتی از زور را محکوم می‌کند.

کنعانی: اظهارات مقامات آلمانی درباره تصمیم برای تحریم سپاه در ادامه اقدامات غیرمسئولانه این کشورها در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و ناشی از رویکرد غلط آنها در قبال دولت و ملت ایران است.

وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر اعمال کرده که چهار فرد و دو نهاد را هدف قرار می‌دهد.

📍اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار