۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
آیا  نجات دهنده‌ای برای بیت کوین در راه است؟

افزایش نرخ بهره اروپا در هفته گذشته مانع از رشد قیمت بیت کوین گشت. در روز آینده نرخ بهره آمریکا منتشر می‌شود و می‌تواند عامل دیگری در جهت هدایت بیت کوین به قیمت‌های پایین‌تر گردد.

فردای اقتصاد: افزایش نرخ بهره اروپا در هفته گذشته مانع از رشد قیمت بیت کوین گشت و عاملی در جهت عقب نشینی آن تا ۲۰ هزار دلار شد. در روز آینده نرخ بهره آمریکا نیز منتشر خواهد شد و این موضوع می‌تواند عامل دیگری در جهت نوسان بازار و حتی هدایت قیمت بیت کوین به قیمت‌های پایین‌تر گردد.

در شرایط کنونی اغلب شاخص‌های آنچین نشان دهنده ارزنده بودن قیمت بیت کوین و حباب قیمتی منفی آن است. با وجود اینکه اکثر این شاخص‌ها در جایی قرار دارند که احتمال پایان روند نزولی در چند ماه آینده را منعکس می‌کنند اما همچنان احتمال افت بیشتر وجود دارد. به نظر می‌رسد قیمت بیت کوین تا حد بالایی به شرایط اقتصاد کلان گره خورده است و تا زمانی که یک شرایط با ثبات در اقتصاد و نرخ بهره رخ ندهد نمی‌توان انتظار رشد چشمگیری در قیمت بیت کوین داشت.

از طرف دیگر اثرگذاری منفی افزایش نرخ بهره در چند مدت اخیر افت داشته و انتظار می‌رود با افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره در روز آینده نوسان چندانی در بازار رخ ندهد. در چند ماه گذشته، نهنگ‌ها به خوبی از ۱۸ هزار دلار حفاظت کرده‌اند و آن را ارزنده تشخص داده‌اند، هرچند که احتمال ریزش بیشتر قیمت بیت کوین همچنان در بازار وجود داشته است.

از لحاظ تکنیکالی نیز بیت کوین در حال حاضر با مقاومت ۲۱ هزار دلار دست به گریبان است که به دلیل تطبیق میانگین متحرک ۱۰۰ روزه، نسبت‌های فیبوناچی و همچنین سقف ابرکمو این مقاومت سخت‌تر گشته است. در تایم فریم هفتگی نیز بیت کوین چند ماهیست در زیر میانگین متحرک هفتگی قرار دارد و تا زمانی که موفق به غلبه بر سطح ۲۳ الی ۲۴ هزار نشده است، نمی‌توان انتظار روند صعودی را داشت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار